fredag 23 januari 2009

Rotmos a la Oscar

Jag är en ganska kräsen person när det kommer till mat..rotmos..yeah right...NOT!...
MEN och jag vill understryka MEN..min kära Oscars hemlagade rotmos är rena himmelriket!!
Så bara för att jag är så snäll o det är fredag idag,ska jag dela med mig av detta recept...

ROTMOS A `LA OSCAR:

2 ST MELLANSTORA POTATISAR
1ST MELLANSTOR PALSTERNACKA
1/2 MELLANSTOR ROTSELLERI
2ST MELLANSTORA MORÖTTER
1ST MELLANSTOR KÅLROT

Skär allt i tärningar,koka det sedan i mycket vatten och lite salt tills alla grönsaker är kokta.
Häll av vattnet och krydda med salt,peppar,muskotnöt och ca 100g smör..
Mosa!
Tillsätt lite mjölk vid behov.
Smaka av!
NJUT!!!!!!!!!!!!! ♥ ♥

Ps. Gott att servera tillsammans med fläskkarrègryta..det hade vi till middag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar