torsdag 9 februari 2012

Operationen...

Vi åkte med första tåget till Lund imorse och hann träffa Liz i 10 min innan hon rullades iväg för operation. Så skönt att kunna ge henne kramar och lite pepping innför denna långa operation.
Hon var vid gott mod trots nervositeten. Vi lämnade henne strax innan 08.00 och sen strosade vi omkring på Lunds gator och väntade, och väntade.... och väntade.
Till slut ringer läkaren till Kim och berättade att operationen hade varit lång (ca 7.5 h), men den hade gått bra.
Vidare berättar han att hon fått en blödning under operationen och att en kärlkirurg (tror jag det var) fick tillkallas, men de redde ut det.
De tog hennes vänstra njure,binjure, en bit av tjocktarmen och nästan hela muskeln ( iliopsoasmuskeln).
Nu befinner hon sig på uppvaket förmodligen tills imorgon bitti.
Imorgon åker Tina och Tedde dit och då får vi veta mera.
Just nu virvlar det runt en massa blandade känslor i min kropp som jag inte helt kan få ihop.
Du är så oehört stark min älskade syster-yster!!
Nu kämpar vi vidare allihop tillsammans.
Tack till alla som stöttar oss

6 kommentarer:

  1. Bra gjort Liz detta klara du,du har många som tänker på dig här hemma,se nu till att bli riktigt frisk,så du kan komma hem o busa med dina barn..Vet att det känns jobbigt för dig du har gått igenom ett helvete,men bara du kan klara detta..styrke kramar Anna S

    SvaraRadera
  2. Har inte kommenterat men har läst många inlägg.
    Tänker på er. Vad skönt att operationen gick bra!

    SvaraRadera
  3. Styrkekramar från Valje..<3. Vi håller tummarna!!!

    SvaraRadera
  4. Tänker på er<3!!!

    SvaraRadera
  5. Ni finns i mina tankar och jag önskar att jag kunde skicka mer än kramar!

    SvaraRadera