onsdag 10 november 2010

Olivolja mot vaxproppar...

Häromdagen då jag misstänkte att Kaili fått öroninflammation såg jag att det nog var de otäcka vaxpropparna i hennes öron som orsakade det onda i örat ... jag gjorde då det man INTE ska göra, nämligen petade med topz för att få väck det ... jag lyckades med en del ändå...
Men idag kommer Anna till jobbet och berätta att hon varit inne med sin son på akuten inatt och när de tittade i öronen såg det tydligen hemskt ut. Läkaren talade då om för henne att hon kunde använda sig av olivolja i örat inför läggdax och sedan stoppa i bomull. Anna tog en medicinspruta och sprutade in och ska så göra i 3 nätter ... ikväll provade jag det på Kaili, men jag blev lite fundersam ... sprutade in ca 1ml olja i vadera öra, men det känns ganska mycket tycker jag ... kan det vara rätt?? ... eller är det kanske meningen att man bara ska ta några droppar?
Är det något ni har provat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar