torsdag 26 februari 2009

På promenad genom stan...

Efter Kiana blivit hämtad i skolan och vi fått i oss lite lunch (det blev pasta med tonfisksås idag),tog jag med mig barnen till bibblan,hade böcker som behövde lämnas och lånas om (det märks tydligt vem som läser mest för kiana i denna familjen,då det bara var de 2 spanska böckerna som behövdes lånas om,och inte de 4 svenska ;-) ).Dante lånade 2 böcker idag..Max nalle och Titta på mig var det...

Efter bibblan gick vi bort till nästa affär för att inhandla de sista paketen inför kalasen på söndag (Kiana ska på Nellies barnkalas,medans Oscar o Dante ska fira dockan Mirinda som fyller 2...själv jobbar jag såklart heeela dagen :-( ),ungarna hamnade i legoburen o hade skoj medans jag strosade omkring..

När vi var färdiga tänkte jag (med uttal på TÄNKTE)...att det kunde varit mysigt med en fika på Ritz...kommer utanför dörren..och regnet öser ner!!!..KUL!..not!..
Dante skulle gå det allra saktaste han bara kunde och t.om Kiana blev upprörd o röt:
"Du KAN gå fortare än så Dante!!!" :-)
....väl framme öppnar jag dörren in till fiket för att släppa in mina blöta,frusna ungar...men ICKE att Dante skulle in där på nån tradig lattefika inte!!..Totalvägrade!

Det var bara att ta honom under armen och springa bort till bilen istället..och åka hem..bra för mig..jag slapp ju fika ;-)

Vad säger man....vardag..!

Kramizzzzzzzzzz

1 kommentar:

  1. Synd för dig, menar du väl, såg nämligen att deras semlor fick bäst i test i BLT!

    SvaraRadera