måndag 30 mars 2009

Körkort..

Satt o funderade lite igår...tänk vad bekvämt det är att ha körkort och bil..
Jag och Oscar tog vårt körkort ungefär samtidigt,det vill säga för 4 år sen... jag höll på i ca 6månader totalt,och var klar den 10Mars-05,Oscar var klar i April-05..då var alltså Kiana 2 1/2 år när vi satte igång..3 år när vi var klara..

ATT man klarade sig utan så länge..?..Då fick man glatt ta buss eller tåg..eller gå,och för att inte tala om alla shoppingar på Ica,många rundor...man kan ju inte gärna storhandla med en vagn att dra på också..då fick man minsann röra på sig...men just då kändes det faktiskt inte så jobbigt,man visste ju inget annat...
Kiana visste knappt vad en bil var ;-)...så vad hände?

Jo..när jag sätter henne i bilen för första gången och ska köra till Karlshamn..hinner vi väl ungefär halvvägs...innan hon SPYR ner halva bilen!!....DÅ är man inte van vid att åka bil ;-)

Nu kan man ju inte tänka sig ett liv utan körkort och bil...vad bekväm man blir...sen visst,har man bara 1 barn att hålla reda på underlätta det ju också,då blir det iallafall lite lättare att ta sig nånstans utan bilen också...att handla med 1 barn ÄR liiite lättare än att handla med fler...släpa på kassar och flera barn..nej tack!..då är det ganska skönt att bara stuva in i bilen!

Så, lat och bekväm är jag kanske idag,men motion har jag fått ... iallafall de första 3 åren med Kiana ;-)..det räcker bra för mig! :-)

Tack o hej för mej! ♥

2 kommentarer:

  1. Jag tog mitt körkort för 6 år sedan och då gick min son redan i skolan. :-D Fattar inte heller hur jag klarade mig så länge utan!

    SvaraRadera
  2. Hi,hi..tycker vi 2 har mycket gemensamt :-)...ja,det är svårt att förstå såhär i efterhand!...din dåvarande gubbe hade inte heller körkort då?
    kram kram

    SvaraRadera