lördag 21 mars 2009

Lektips o kalasbilder

(Hela havet stormar....)




(Hamburgare är aldrig fel ;-) )




(Så leken jag nämnde...jag printade ut lite olika bilder från internet,på djur,saker,lite blandat..laminerade dessa..sen stoppade jag dom i en påse..
Dela upp i 2 lag,jag som domare,tog en bild från påsen o visade båda lagen..tex. en björn..då gäller det för någon att komma på en sång eller ramsa som har något med björn att göra..den som kommer på något,räcker upp handen och säger sitt namn,den snabbaste får då sjunga en bit på låten,eller säga ramsan för att få poäng till laget!...Det blev populärt :-) ..så är det ju också en bra sak att ha hemma till Kiana o Dante )



Andra lekar de hann med,var Röda lyktan,nån lek med en ballong,de delade in sig i 2 lag,satt med stolar mittemot varandra och skulle få över en ballong till de andras sida utan att flytta på baken,de gjorde leken där de går runt stolar till musik o när musiken stannar ska de snabbt hitta en stol..någon blir utan,tills det bara finns 1 kvar,så gjorde de då min lek,sitt eget godishalsband och Oscar gjorde ett trolleritrick som var väldigt poppis också...det fick han till slut göra med alla,sen ville alla prova att göra det på varandra :-)

2 kommentarer:

  1. Herregud vad bra du är på sådant här! :-o Vi har kalas här i april, juni och december, har du inget för dig då är du hjärtligt välkommen att komma och arrangera. ;-)

    SvaraRadera