måndag 27 april 2009

Återvinning....

Guuuud vad skräp!!...Missar man återvinna med några dagar i det här huset,har man skräp i återvinningsrummet som går upp till taket!
Sortering för fulla muggar blev det igår kväll,och så var jag o Kiana iväg o pantade flaskor,det blev ett litet tillskott bland hennes sparpengar ;-)
Måste ju säga att jag är mäkta stolt över mina barn,som redan förstått hur det här med återvinning fungerar..jag kan tex ge Dante ett tomt mjölkpaket och säga "släng detta är du snäll"..och han går direkt till återvinningsrummet och slänger in paketet på rätt ställe..likaså Kiana....:-)
Tänkt hitta lite nya förvaringar till skräpet,gillar inte hur vi har det just nu,det blir rörigt och mycket att sortera om/ när det blir för mycket!

1 kommentar:

  1. Det här känner jag igen. Vårt källsorteringesrum är fyllt till bredden, igen!
    :D vad gör man inte för att bidra lite för miljön? :D

    SvaraRadera