onsdag 27 maj 2009

Idag fick Kiana sin bok Popcornmannen Poppe,som jag berättat om i tidigare inlägg och med detta även en present i form av en t-shirt och så ett vykort :-)...TACK POPCORNMANNEN för denna gåva!....Vilken härlig bok,den vänder sig främst till barn i åldrarna 5-9 år,så har ni barn i den åldern tycker jag ni ska springa in o beställa direkt..en bok om etik o moral....
Så här står det att läsa om det hela:
"Det är ganska pretentiöst att skriva en bok för barn om etik och moral,men jag måste säga att författaren och illustratören Charlotta Lagerberg har lyckats riktigt,riktigt bra.
Formatet känns nytt,det är en bok med flera dimensioner där tex. rörelse,pyssel,sång och funderingar vävs in i de olika berättelserna.
Berättelserna och förslagen på vidare diskussion och tema pyssel är väldigt entusiasmerande och roliga..."
Där finns alltså sidor där man ska måla själv,frågor man kan diskutera tillsammans,sång o massagesaga...kan det bli bättre?....UNDERBAR!






Så här ser det ut...finns även gosedjur att köpa som föreställer popcornmannen...




Och här har vi på tal om pyssel....några saker Kiana gjort i skolan nyligen..min duktiga lilla Sessa..sytt en blomma till mamma och gjort en mobil med svalor till Lillstjärnan att hänga över sängen :-)...

Och...Tack alla ni som skrivit uppmuntrande ord här och på sms...det värmer verkligen!...Och flera ha tyckt jag ska ringa förlossningen...jag funderar på det...det gör jag..men så är jag en sån där envis människa som inte gärna be om hjälp eller vill "besvära" i onödan om ni förstår..en alldeles för "stolt" kvinna som väntar tills det egentligen är på tok försent....men jag slåss med mitt eget psyke...vi får se vem som vinner ;-)...
Tack än en gång!
♥ ♥ ♥

2 kommentarer:

  1. kära syster min, RING!! Just nu sitter jag här och gråter för jag lider verkligen med dig, tycker så otroligt synd om dig gumman, i vissa lägen är det bara att lägga sin stolthet åt sidan och göra det som känns rätt för DIG (och bebben, för den vill säkert ut det tar bara lite tid för h*n att förstå hur?! behöver kanske lite hjälp på traven ;-)) Snälla låt förnuftet vinna man ska inte må som du, och det kommer ju inte bli bättre heller! Äskar dig sis!! Puss och kram

    SvaraRadera
  2. ps: jobbe Bosse va det som sökte dig om du undrar, han va lite knäckt, hade hört att du va "synsk" han har slarvat bort sina bilnycklar....sa att de va nog inte läge för det nu kanske?! Men han hälsade så gott till dig!

    SvaraRadera