tisdag 23 juni 2009

Kaffebryggare och smaker...

2 kommentarer om att den goda smaken kommer från en bra kaffebryggaren...det måste ju ligga nåt i det hela..
Och vid närmare eftertanke är det nog just så!
Jag är helt förälskad i kaffet vi dricker då vi är hos La Familia i Spanien,tog med mig några paket hem sist och såg fram emot en god kopp kaffe..men helt plötsligt smakade det supergoda kaffet inget annat än vad kattpiss luktar..BLÄÄÄÄÄ..något liknande hände alltså idag,då vi varit och köpt det här goda kaffet jag pratade om i förra inlägget...det var okej,men inte mer...den där fantastiska smaken var som bortblåst!!
Moccamaster ska ju tydligen vara den ultimata bryggaren,min undran går då till er läsare i Sölvesborg,finns det någon av er som har en sådan?
Kan man ju undra varför jag just frågar de som är boende i Sölvesborg,och ja,det finns en anledning..är nämligen så att det går åt en hel massa kaffebryggare i detta hus på grund av allt kalk vi har i vattnet (de flesta apparater är igenkalkade)..att då köpa en dyr kaffebryggare..hmm...kommer den att hålla och isåfall ungefär hur länge?
Kan ju vara så att det är just det vi behöver..en rejäl bryggare som kan klara kalket?
Kaffemoster som jag är,låter det som att det är dax för ännu en baby i huset ;-)
Och till Freijan...
Nej,jag har inte börjat gilla starkt kaffe,men man kan ta mindre mått bara smaken finns kvar ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag ger ett annat tips då (för att förvirra dig) ;-)
    Blå Mocca! Mmm!!

    SvaraRadera
  2. Jag har en kompis som tycker att kaffet alltid smakar bäst hemma hos oss, pga kaffebryggaren.
    Men visst borde väl vattnet göra sitt också?!
    Även om vi bor i Löfbergs Lila-land så gillar vi Zoegas mest! :-D

    SvaraRadera