tisdag 23 juni 2009

Löfbergs lila..


Vi har varit ute efter en ny smak på kaffet bra länge nu,och att hitta en sort som faller oss båda i smaken utan att för den saken skull vara svindyr har inte varit lätt!
Är det bara vi som tycker att de gör konstiga saker med kaffet nuförtiden?...De flesta sorter smakar inte mycket mer än vatten och tar man fler mått blir det bara för starkt,med smaken händer det ingenting!
Men NU har vi funnit vad vi letat efter,då Kristina kom ut med nybryggt kaffe i termosen och vi börjar dricka,säger jag och Oscar samtidigt,att det DÄR,det var riktigt gott kaffe och så kräver vi att få höra hemligheten...och den kommer jag dela med mig av nu:
And the secret is......
LÖFBERGS LILA STARK!

4 kommentarer:

  1. Gott att höra att du numera föredrar "starkt" kaffe...det är ju mumma!!!
    Men ni har en bra bryggare med va? För det är hemligheten bakom det hela...kaffebryggaren!

    Tillsammans blir dom ett...

    Puss & Kram

    SvaraRadera
  2. Nähä, för där har du helt fel! Jag var nämligen ute i deras kök och hittade den riktiga hemligheten, den stod där på köksbänken the one and only: Moccamaster himself! Jag brukar prata mig varm för vår Melitta Lina Unica, men nästa gång blir det en Moccamaster, helt klart! Synd att Bosse och Kristina inte bjöd på Zoegas kaffebönor bara, då hade det varit fulländat...

    SvaraRadera
  3. Vi har med en Moccamaster, och den gör ett helsikes gott kaffe!!
    Dom där plastgrejerna man bryggde i förr, smakar ju piss...blä!!

    Inhandla en sån, och du blir förälskad i kaffet Anna....Kram

    SvaraRadera
  4. J:Just det,det är du som har en sån..och det har funkat bra med tanke på kalket i Sölvesborg??
    Isåfall är det nog dax att slänga ut skiten vi har nu...
    kramiz

    SvaraRadera