torsdag 27 augusti 2009

BVC..

Då har vi varit på 3-månaderskontrollen med Lill-Sessan och det innebar 2 st sprutor,en i varje ben!
Det där fixade hon galant,skrek gjorde hon som en stucken gris,men tystnade direkt efter sticken.
Värre var det med Dante,som fick ett av sina sedvanliga trotsutbrott mitt uppe i allt.Vi tänkte alltså bara försöka väga och mäta honom,passa på när han ändå var med,men rädd som han är för det mesta (inklusiv vågen),kom utbrottet!
Han skrek,han slog på allt runt omkring,försökte sig t.om på sköterskan!
Inget vi gjorde hjälpte,försökte kramphålla honom,vilseleda med prat,hon försökte lugna honom,men INGET hjälpte!
Hon frågade om han brukade få dessa utbrott ofta,och jag sa som det var,ca 3 gånger om dan.
Hon ringade in numret till psykologen och beordrade mig att ringa genast!
Duktig som jag var,gick jag ju dit med dom,hon i vagnen,han på ståbrädan,STORT MISSTAG!!
Han vägrade lugna ner sig och till slut fick jag ringa efter Oscar som fick hämta honom med bilen. Välkommen till vårt liv!
Lill-Sessan hade iallafall gått upp bra och ligger nu i en perfekt balans med vikt och längd mitt på kurvan!
5980g och 60cm och huvudmått på 39,5cm!

2 kommentarer: