onsdag 26 augusti 2009

Valjehålan lockade...

Mitt uppe i mitt usla humör,får jag ett sms från Freijan som undrar om vi vill komma på fika,gissa om vi ville!!!
Efter Kiana kommit hem från skolan,packade vi ihop och körde till Valje.
Dante skulle leka "Aflons" hette det hela vägen dit,men vad jag hade missat var ju att Alfons inte var hemma,ni skulle sett besvikelsen i hans ögon när han upptäckte detta!
Det gick dock snabbt över och då han förstod att han ändå kunde leka med "Aflons tåg" :-),dessutom var ju Kiana med och lekte med honom istället,så ingen skada skedd!
Elin och Edvin var också kvar,så jag hann säga hej då till dom innan de for hem till Mönsterås igen efter 5 dagar i Skånelandet,har varit trevligt att få umgås med dom då de varit här tycker jag!
En sak som Freijan upptäckte idag,var när Dante satt och gjorde den fina teckningen till henne..han är ju vänsterhänt!!
Har fasiken inte tänkt på det innan,häftigt!
Han har dessutom ett perfekt grepp om pennan när han målar och man märker att han har en stor talang för det där med målandet (och det kommer INTE från mig!!)
Tiden flög iväg (som alltid när man har trevligt),och då den hunnit slå 17.30,begav vi oss hem för att träffa Pappsen innan det var jobbdax för hans del igen!


3 kommentarer:

  1. Åhhhhh vad avis jag blir nu! Vilken supersnygg blogg du har!!! :-)

    SvaraRadera
  2. Nejdå burken den har inte tagit särskilt stor plats ;) haha, den ligger här så fint :)

    Vad trevligt :) Det börjar klockan sju, hjärtligt välkomna :)

    Kraam

    Ps: Fan vad fin bloggen är :)

    SvaraRadera