tisdag 1 september 2009

Farmors specialare....

Efter det att ryktet spridit sig om att kusinen från skåne fått kåldolmar hos farmor,var jag och Liz inte sena med att beställa *läs kräva* en omgång vi också!
Det är något väldigt speciellt med dessa kåldolmar och jag tror det kan ha att göra med att hon väldigt ofta bjöd oss alla barnbarn på detta förr.
Vi kom dit med tomma magar idag kl.13.30 och lämnade lägenheten med 1kg extra på kroppen (det var det värt).
Hon hade dukat upp så fint att man kunde tro det var storkalas på gång.Söta,underbara farmor!!
Det var nog över 10 år sen vi fick dessa godsaker senast,vi har ju förökat oss en del i barnaskaran och farmor orkar ju inte stå och göra detta till oss alla.
De var precis så goda som vi kom ihåg!
Oscar hade bakat muffins med citron och morot till efterrätt och det gillades också ;-)
Denna lunch kommer jag leva länge på!


7 kommentarer:

  1. Fan va sött av lilla farmor, hon kan hon:-)
    Hoppas allt e fint!!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja gud va gott det va! Synd att hon inte nappade på varannan tisdag, men men jag njöt i alla fall och åt som om det va sista gången jag åt... den rätten i alla fall (och det va det nog me då :-()
    Duuuuu kan du be Oscar snällt från mig om recepet, Tror Kim skulle gilla den mycket och han är ju ingen fika människa precis, och de va det godaste jag ätit i kakväg på länge!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, mormors kåldolmar är det bästa som finnns.. Hon är så söt o go..

    SvaraRadera
  4. Tur vi skvallrade då...;) Det är sant, de e helt magiska:) Jag har ätit dem 2 gånger på relativt kort tid, det ni!!
    Underbara mormor

    SvaraRadera
  5. Hej Jennie, det är faster Annika.Jag har haft roligt åt det här med kåldolmarna. Nu har jag skrivit ut vad du skrivit o kommentarena som jag ska ge till mamma när jag kommer till Karlshamn.KUL att ni få sålt huset..Jennie kan du säga till Lizette att jag kommer t karlshamn och att hon kan höra av sig till mig ang några sittningar som...ja du vet vad jag menar. Kram på dig och alla i din familj..

    SvaraRadera
  6. Farmor är bäst!!
    Jaså Helen..2 ggr?!..Jag vet nog bara om 1 gång,då kan vi nog tigga till oss en omgång till!..Vi har nog talat om för henne att man inte får göra skillnad på barnbarn ;-) (ha,ha)
    Annika:Ja,hon nämnde det till mig..ska säga till!..Ni får gärna vara här om ni vill också!!..Inga djur här ju...och vi kan nog behöva få bort ett o annat spöke här ;-).
    Kram på er alla!

    SvaraRadera
  7. men hallå receptet tack! :-) du kan ta med det till bingon annars....

    SvaraRadera