fredag 2 oktober 2009

Flytt-ting...

Det är en jäkla massa man måste tänka på när man flyttar,massor av samtal om uppsägningar och flytt..
Listan är lååång,och vi har ju flyttdatum satt till 12 Oktober...

Checklista:
* Plats till Kiana på ny skola
* Ringa rektor på nuvarande skola om flytt
* Säga upp villaförsäkring
* Flyttanmälan och eftersändning av post
* BVC-flytt
* BVC anmälan ny
* Säga upp elavtal
* Viasat uppsägning eller flytt?? (Enligt mäklare ska parabol sitta kvar?)
* Bredband uppsägning eftersom de inte kan leverera till ny adress
* Hitta nytt bredbandsavtal
* Telefon omkoppling/uppsägning?
* Träff på bank vid inflyttning för köparen
* Avläsning vatten
* Folkbokföring om flytt
* PACKA!!!
* Träffa Kianas nya klass en stund med henne nästa vecka

Det mesta är nu gjort vad gäller telefonsamtal iallafall,så nu kan man kanske börja koncentrera sig på själva packandet!
Man blir lite "lätt förvirrad" när man väntar samtal från alla håll och kanter och idag har vi fått oss några goa skratt:

Jag ringer om bredbandet och de vill ha mitt personnummer,han upprepar:
370419...
Jag får panik och svarar:
-"Ursäkta mig,men SÅ gammal har jag faktiskt inte hunnit bli!"
4 gånger får jag upprepa mitt personnummer och Oscar står jämte mig och gapskrattar och jag försöker bita ihop,men får lägga undan telefonen ett tag...
Sen skule de kolla upp om de kunde leverera till ny adress och ska ringa upp igen.
Telefonen ringer och Oscar tar det,jag hör hur han pratar abbonemang,hastighet och pris...och sen börjar han skrattar...ge över luren till mig och hon i luren skrattar oxå!
Från FOLKSAM säger hon,alltså inte bredband...pinsamt!
Igår när jag gjorde flyttanmälan,kom det upp att jag gjort fel hela tiden...jag blir irriterad och ringr upp dom istället,och hon undrar då om jag skrivit in min sambos BÅDA efternamn....oj då...låter inget vidare att glömma bort att ens sambo har 2 efternamn..just det,där har vi felet...så fortsätter hon...:
-"Och du skriver Oscar med C va?"
Efter 9 år tillsammans vore det väl en skam om jag inte visste det...PIK?
Sen fyller Oscar i sitt mobilnummer på en anmälan och jag var helt säker på att han skrivit fel nummer och var tvungen att ringa upp det för att kolla...samma nummer han haft i flera år..
Oscar undrar om jag kommer "glömma" honom i flytten! :-D
Jag säger bara:
KORSSLUTNING!!!!
Och fattar ni NÅGONTING av vad jag skrivit i detta inlägg,blir det + i kanten till er!! ;-)

1 kommentar:

  1. Det var en aaaaning rörigt, men jag tror jag fattade. Ha ha! Låter som det kan vara ganska roligt att flytta ändå. ;-)

    SvaraRadera