söndag 4 oktober 2009

Ingen tid för skador...

Igår kväll hjälpte Bosse oss att hämta en soffa vi hittat på blocket, och lämna den i lägenheten. Jag vet inte om jag sagt det, men där finns ett lågt staket runt hela tomten, perfekt för att hålla ungarna på plats. Oscar backar med soffan, Bosse tittar framåt..Oscar "glömmer" bort staketet och fastnar med benet i det och flyger därefter över det och landa med ena benet fast i staketet och det andra på gräsmattan med soffan över sig!!
Det var en haltande gubbe jag fick hem några timmar senare, med ett rejält svullet ben!
Bosse hade blivit lite rädd under händelsen,så Oscar fick höra lite olika varianter av "utskällningar":
1.-"Men vad F-N Oscar,ser du inte vart du går??"
Oscar tänker:

(Nää,jag går BAKLÄNGES!)

2."-Vad i h****** gör du där inne?"
Oscar tänker:

(Ja,du...det undrar jag också!)

Häremellan:

*MINNESLUCKOR*

sen jag vaknat har jag hört :
-" Aj...aj,aj...aj"....måtte det här gå över snabbt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar