måndag 26 oktober 2009

weekend i Malmö...

Vid 9.30 i fredags morse tog vi tåget till Malmö... systrarna 4, för en oförglömlig lyxweekend i Malmö. Vi hade mycket roligheter på schemat för helgen.
Direkt efter vi hoppat av på stationen tog vi taxi med all packning till fotostudion där vi skulle bli "modeller för en dag". När vi kom fram till denna (i mina ögon) fruktansvärda sneda byggnad som kallas "Turning torso" fick jag panik i allra högsta grad... höjdrädd som jag är, började panikångesten komma krypandes, och inte blev det bättre när Anna spädde på det hela med att påstå att vi skulle högst upp :-o... till slut kunde jag inte hålla tårarna inne, de rann och sen fick jag bita mig i läppen när vi klev in i hissen. I hissen står en kvinna som säger att vi ska till våning 12...av 43!!!...Det var iallafall inte högst upp kunde jag lugna mig själv med då!

Det var iallafall tillräckligt högt för att det skulle börja gunga under fötterna på mig och en massa fönster överallt som visade den "underbara" utsikten!
Det var fullt ös från det vi steg in tills dess vi vara klara..vi blev sminkade, fixade i håret, fotade i olika ställningar och med 3 olika ombyten..det var en upplevelse i sig...man kände sig en aning stel och obekväm ibland, men försökte släppa de tankarna och fokusera istället.
Efter ett antal timmar senare och med bara 3 croissanter i magen sen frukost, skulle resultatet komma...nervösa, förväntansfulla...
Då säger idioten att de "tappat bort" minneskortet med Liz och Jessicas bilder..puts väck...stämningen blev ganska låg vid det här laget...sånt borde bara inte få hända!!
De fick snabbt in i en annan studio för att ta några nya bilder, men det krävdes en hel del övertalning från vår sida för att få stackarna att gå in och göra om detta. Det blev till slut några riktigt fina bilder, men suget att köpa några försvann ju såklart för de 2 :-(....det blev iallafall 3 bilder för Liz till slut (oxå med övertalning)
Anna och Tina åkte därefter till hotellet med all packning och jag, Liz och Jessica åkte för att se Ugglas revy på Slagthuset...den var jättebra, men man var lite seg vid det här laget och direkt därefter åkte vi till hotellet för att sova

Stay at bodde vi på, gamla chokladfabriken, jättefint och fräscht!!
På morgonen gled vi ner för att äta frukost

Så blev det några timmars shopping på gallerian Entrè och mina trampdynor började få riktigt ont därefter!
Snabbt i med lite dricka, fixade oss iordning och så var vi redo för LADIES NIGHT!!!

5400 laddade kvinnor satt i Malmö Arena och väntade på att få dregla över Martin Stenmarck,Andreas Johnsson,Mikael Tornving (kanske inte dregla här..), Magnus Samuelsson och så SnickarMatte som stack in huvudet nån minut ;-)..
VILKEN show, VILKEN stämning, VILKA underbara män....har ni inte sett den redan så GÖR DET!!
Martin sjöng en ny låt för första gången just för oss i Arenan, stackars Andreas råkade ramla ner för 3 trappsteg och göra bort sig inför enbart kvinnor...
Vi har redan börjat planera inför nästa års Ladies night i Karlskrona, då med de bästa platserna som kan fås ;-)
Efter showen blev det en "girls night out" på Etage, och vi karlshamnsbo är då inte vana vid att nattklubbar är öppna tills kl 05.00 på morgonen...och så vintertid på detta...vid 04.00 på morgonen hade vi krypit ner under täcket, räknat de få timmar vi skulle få sova och så vips gick alarmet av och det var dags att förbereda oss för hemresan...trötta, men nöjda var vi, då vi satte oss på tåget på väg hem till familjen och vardagen..
Jag kräver 1 veckas semester nu!!! ;-)

2 kommentarer:

  1. Ohhh det låter som ni haft en riktigt mysig weekend....

    Snygga bilder med!!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hur hittade ni detta stylingställe? Fick ni ha egna ombyten med er? Vad kostade det? Eller var det endast bilderna som kostade...

    SvaraRadera