måndag 16 november 2009

Fotbollsavslutning...

Knappt har Sessan hunnit börja på fotbollen förrens det var dags för avslutning... men lite har hon hunnit med, då de har träning 2 gånger i veckan!
Det var rejält mycket folk som hade samlats utanför Kicken i Hällaryd och stämningen var på topp!

Kiana tillhör det yngsta laget i fotbollen och de fick möta de yngsta killarna, alltså "småtjejerna" mot "småkillarna" som de kallade det.

Hur de vågade börja med att sätta Kiana i målet direkt och hur hon själv vågade ställa sig där bollrädd som hon är,vet jag inte... men hon fixade det galant... efter en stund fick hon ut och springa efter bollen, och som hon kämpade min duktiga lilla tjej!

Belöning i form av en pokal fick de också till slut och hon var helnöjd!
I nästan 3h var vi där så det blev nån korv, lite kaffe, några kakor, lite varm o`boy och jag vet inte vad... men man fick ju gynna deras fotbollskassa lite ;-)
Kiana längtar tills fotbollen börjar igen i slutet av Januari... och vem hade kunnat tro att min lilla balettjej skulle gilla fotboll så mycket...härligt!!
Nu jobbar jag på att Oscar också ska börja sparka boll med "The old boys"... (tror jag de kallar sig).. och det ser ljust ut än så länge ;-)

2 kommentarer:

  1. Åh så roligt för henne, kul att hon gillar fossingboll, precis som mamsen med gjorde..men förhoppningsvis kanske hon är liiiite bättre;-) Hoppas allt är bra! Kul att Dante ska börja på dagis, det kan ju bli riktigt bra det där!!:-)Kram på er alla

    SvaraRadera
  2. Ha,ha.. hon kan omöjligt bli sämre än mig på fotboll :-D
    Vi hoppas på att det ska bli riktigt bra på dagis, men det återstå att se.... man måste ju prova!
    Kramiz

    SvaraRadera