tisdag 10 november 2009

Hembesöket....

Idag har vi haft hembesök av Lisa från BUP, hon var här i 1 1/2h och jag måste säga att den kvinnan är duktig på det hon gör, en väldigt proffesionell person, härlig och lätt att prata med.
Hon "testade" Dante med olika tekniker som inte kändes krystat eller konstigt på något sätt, hon lekte fram sina "tester" så det blev naturligt.
Vår rädsla var att hon inte skulle se de positiva förändringar som har hänt med Dante den senaste tiden, på samma sätt som vi, men det gjorde hon, tydliga förbättringar, hon såg lite mer normala beteende för hans ålder och han visade andra reaktioner på "testerna" mot vad han visade förra gången.
Vi hoppas nu alla att utvecklingen ska fortsätta och framförallt hålla i sig, att de inte återgå till hur det varit utan fortsätter framåt.
Vi kommer att träffas varannan månad (oftare om vi märker att det går bakåt), för att följa upp innan hon beslutar sig för om fortsatt utredning behövs.
Det är en underbar känsla, när hoppet infinner sig och det dessutom är ett realistiskt hopp med stöd från psykolog!
Mitt nya motto:
"Idag är en bra dag, imorgon en ännu bättre" ... a`la Jennie ;-)

6 kommentarer:

  1. Hejsan gumman, f-n på tisd går det inte...Men ska prata ihop mig med Cissi om hur hon har det...Jag har ju lite tomt med bil på sena eftermiddagar, då Peter behöver den...Hmm det ska lösas hoppas jag! Kram på dig och hälsa

    SvaraRadera
  2. Hallå där! Jag skrev på Facebook, men tog bort inlägget, detta för att jag insåg att jag har inte en aning om hur ni har det! Jag skrev något i stil med att "vi har det likadant" vilket jag inser att jag inte kan veta :-s.
    Vår Dante har också haft det lite jobbigt med diverse utvecklingssteg, det var det jag menade. Och fikar gör jag gärna!! Det plågar en natt som dag, när man får höra att ens barn inte är "som alla andra"! Sköt om dig och kram till hela stora härliga familjen! Ulrica

    SvaraRadera
  3. Vi skulle ju kunna komma till er, det är okej för vår del ;-)
    puss o kram

    SvaraRadera
  4. Ulrica: Jag hör absolut att du vet hur det känns ;-)...
    Kram på dig oxå :-)

    SvaraRadera
  5. Gumman vi kan väl höras i veckan som kommer å bestämma nåt???? Puss-kram

    SvaraRadera
  6. Jag har nog missat/glömt varför ni har kontakt med BUP?!
    Vad duktig du är i skolan! :-)

    SvaraRadera