torsdag 5 november 2009

Preventivmedel

Syster Liz nämde ringen som preventivmedel och det där ville jag kolla lite närmare på, det låter faktiskt inte så dumt... just nu känns det som inget kan vara värre än dessa nedrans minipiller!
Det verkar dock finnas ganska många biverkningar och med min vanliga otur lär jag väl få dom allihopa på samma gång ;-)
Får nog bli ett samtal till barnmorskan för att kolla om detta skulle kunna vara nåt för mig, får ju egentligen bara ta minipiller på grund av blodproppar i familjen, men detta kanske går?

3 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag har haft ringen, och för mig stod det då klart ganska snart vad som egentligen var preventivmedlet i det hela.
    Det behövdes då inga hormoner i den rackan, då precis all lust till sex man haft förut, (och den har det aldrig varit något fel på :-)
    försvann i samma stund som ringen hittade sin plats.
    Och det blir lite moment 22 det där, för då tyckte jag det var onödigt att ha en i eftersom jag ändå aldrig var sugen, så då tog jag ut den, och helt plötsligt var man mer i behov av ett preventivmedel än aldrig förr :-)

    Oj va långt detta blev.-)
    Men tack för en rolig blogg som jag nu följt en längre tid.

    /L

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym!
    Kul att du följer min blogg :-)
    Det är lite det jag är rädd för,stod ju klart och tydligt som en av biverkningarna, och den vill man knappast få... svårt det här, man har ju inte så mycket att välja på känns det som :-(...killarna har det bra ;-)
    Vi har alltid kört utan och litat på att avbryta innan fungerar, men det har vi sötnosen Kaili som bevis på att det inte fungerar längre :-)
    Får väl ge minipillerna lite mer tid....
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Goaste Me & I kund :-) Vill säga att jag har provat ringen och har fullständigt älskat den!!! Jag har inte alls upplevt några problem med sexlust eller dylikt. Jag var tyvärr tvungen att sluta med den, för jag fick foglossningar (jag vet, skumt, men jag är oerhört känslig för hormoner...) Det fina med den är ju att det inte är så mkt hormoner och du behöver inte oroa dig! Kram Ulrica

    SvaraRadera