tisdag 5 januari 2010

Lediga dagen...

Eftersom jag var så effektiv och gjorde klart min recension redan igår, kunde jag med gott samvete istället åka hem till mina vänner Freijan och Cissi i Valjehåla :-)
Med mig var alla barnen, men Kiana släppte jag av hos en av hennes gamla klasskompisar i Sölvesborg!



Kaili fick prova Alvins hoppgunga, och när hon väl kom på vad man skulle ha den till, verkade hon njuta i fulla drag :-)... vi fick låna hem den, men jag glömde den såklart..
Hemma vid 14.45, sen var det dags för Kaili`s BVC- besök.
Eftersom hon får diarrè av havrevällingen och viktkurvan streckar under linjen den ska vara på.. dalar neråt, tyckte hon vi skulle ha lite extra koll om det kan röra sig om glutenallergi. Hon blev direkt bättre då vi började med majsvällingen och viktminskningen kan också ha att göra med att hon är så aktiv som hon är, men bara ifall att, ska vi prova lite försiktigt med gröt och se om reaktionen blir detsamma.
Hon hade iallafall ökat i vikt denna gång, har nu gått upp totalt 3640g sen hon föddes för 7 månader och 1 vecka sen, och landar då på 7880g och på längden dalar det uppåt, då hon ligger över sin kurva med sina 70cm... vilket betyder att hon vuxit hela 19cm.. lilla huvudet har också vuxit lite... 6.5cm, och är nu 42,5cm.

1 kommentar:

  1. Ja typiskt att vi båda glömde hoppgungan! Vi var alldeles fokuserade på att du INTE skulle glömma din kamera!!:-) Nåja vi tar med den nästa träff helt klart, om nu inte Alvin skulle kära ner sig totalt i den, men det har jag svårt att tro;-)
    KRAM och TACK för idag, supermys:-)

    SvaraRadera