tisdag 16 mars 2010

Det brinner!!

Jag måste ju säga att jag är en aning chockad, men börjar återhämta mig!
Rätt var det är, hör jag en massa brandbilar tjuta utanför, Oscar kommer inspringande (varit och handlat) och utbrister:
-"Har du sett"?

(Bilden till höger är tagen från vår trädgård)...

Brandkåren kommer vara här hela natten har de sagt, gick inte att rädda huset.. det äldre paret som bodde där klarade sig tack och lov...
Om vi skulle känna att röklukten kommer in i vårt hus måste vi evakueras, vi har stängt ventilerna, men mitt huvud värker... det brinner fortfarande massor och detta hände vid 21.00....
Så nära, så otäckt... stackars par som bodde där...
Vi får väl se om vi blir kvar här inatt...

5 kommentarer:

  1. Men fy vad otäckt! Tur att alla klarade sig i alla fall. Hoppas ni fick sova något.

    SvaraRadera
  2. Usch vad otäckt! Tur de klarade sig i alla fall!!

    SvaraRadera
  3. Händer det så händer det i Hällaryd...

    SvaraRadera
  4. Ja, det var otäckt, jag var lite chockad och det var så nära... hade det blåst igår hade det nog lätt kunnat spridas över hit ...

    Jenny: Ha,ha... fast det brukar ju hända i Sölvesborg (tänker på pyromanen, slottslängorna bl.a ).. men detta var liiiite väl nära.. nu som först har vi vågat sätta igång ventiler igen..

    kram kram

    SvaraRadera