onsdag 28 april 2010

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Mamma ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Ibland känns det svårt,
jag uppfostrar barnen, jobbar och pluggar hårt.

Ibland är mitt liv i kaos,
då hade det varit skönt att åka hem till dig och ta en paus.

Ibland är jag arg på dig,
och undrar varför du lämnade mig.

Ibland är jag ledsen och bara gråter,
behöver din tröst men inser att du aldrig kommer åter.

Ibland behöver jag din famn,
men det enda jag får är ett eko av ditt namn.

Ibland ringer jag ditt hemnummer för att prata en stund,
och får då till svar att du ej längre är någons kund.

Ibland vill jag slita ut mitt hjärta,
för att slippa känna all denna smärta

Ibland försöker jag förstå och acceptera,
men ångesten visar sig bara mera.

Ibland är saknaden så stor,
vill bara åka hem till dig men vet ju inte var du bor.

Sju år har gått sen den dagen du gick bort,
om du kan höra mig vill jag bara säga att
JAG ÄLSKAR DIG!

* 8/2-1954

+ 28/4-2003

5 kommentarer:

  1. Så vackert skrivet...Förstår att saknaden är enorm...
    Skickar lite styrkekramar till dig...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kan inte minnas att jag någonsin läst något mer vackert och känslosamt...

    /Johan

    SvaraRadera
  3. *tårar rinner* så fint! Det är som mina tankar fått ord fast de är där då o då och i en röra men du lyckas skriva det så bra! Love ya sis! Puss
    Ps: förutom det första då ;-) ds

    SvaraRadera
  4. Ingen kan säga det bättre! Älskar dig <3

    SvaraRadera