onsdag 15 december 2010

10 årsdagen....

Idag har jag och Oscar varit ett par i hela 10 år, mycket har hänt på dessa år, många svåra stunder har vi fått gå igenom men också väldigt fina. Vårt förhållande rubbas väldigt lätt ur balans och just därför tar jag en dag i taget. Jag tror inte att ett förhållande klarar hur många påfrestningar som helst och i vårt fall har nog dessa passerat sina gränser för längesen, men vi kämpar och vad vi egentligen kämpar för, är en fråga väl värd att fundera på, för det här med att kämpa för barnens skull, det köper jag inte, i min värld mår barnen bäst när föräldrarna mår bra och mår man inte bra i förhållandet kan man inte använda den ursäkten! På samma sätt som man inte ska skuldbelägga barnen vid en separation, ska man väl inte heller skuldbelägga dem när det kommer till sitt eget välmående, jag tänker så här:
" Vi bråkar och mår dåligt, men vi håller ihop för er skull", det känns liksom F E L!
Självklart älskar jag Oscar, men ibland kanske det helt enkelt inte räcker?
Jag drömmer inte stora drömmar, jag håller mig på en ganska realistisk nivå och för många låter det kanske mer som självklarheter än drömmar. Ord som trygghet, kärlek, harmoni och förståelse toppar listan.
Året 2011, ska för mig bli ett självinsiktsfullt år har jag bestämt, jag ska ta reda på vad jag behöver och vad som får mig att må bra, alla negativa saker som händer omkring mig ska lysa upp i en medvetenhetsnivå....livet är alldeles för kort för att levas genom andras önskningar och tankar, mitt liv är just det...MITT och vad som händer i det bär jag ansvar för, inte andras liv, enbart mitt.
Mina tankar och mina känslor äger jag, de är inte för någon annan att ta ifrån mig eller på något sätt tolka hur de vill eller till sin fördel.



Jag ångrar inte ett endaste år av de vi fått tillsammans, allt betyder något, allt kan man lära sig nåt av, allt har en mening och betyder det att vi kommer hålla ihop resten av våra kvarvarande år, det vet jag inte men är det menat så, kommer det bli just så (ödet är min tro)....
I LOVE U!

1 kommentar:

  1. And I LOVE YOU too sweetheart !!

    If one day at a time is all you can give me then i will take it gladly, one day at a time is all i need to show you how much i love you, how much you mean to me and to try to make you happy. Because for me YOU are the ONE !! you are the one i want to be with, the one i want to grow old with, the one i want to wake up with and go to sleep with, you are the one i want to see when i wake up in the mornings and be the last one to wish you a good night and give you a good night kiss, you are the one i want to share my dreams with and make them possible, but i cant make you want to do the same towards me. And i dont want to either. I know you LOVE ME !! and i really hope that you know that i love YOU !!
    I want US to start trying to get sometime for ourselves, without kids, try to concentrate more on US, that we have done. So it's not gonna be easy. It's gonna be really hard. We're gonna have to work at this every day, but I want to do that because I want you. I want all of you, for ever, you and me, every day.Till death do us part.
    I hope you really feel the same, because it is not easy to try alone, but as you said, one day at a time.
    And NO, you can rest assure, i would never stay with you only because of the kids. Not that i dont love them, which i do, probably more than i love you, just in a different way. In a fatherly kind of way. So i want you, i love you and i want us to be together, to make us work ! And in the process give our kids a great HOME, full of love and tenderness and understanding and security.
    I have been thinking about this post since i read it a couple days ago, and im glad that you told me that you love me, you know that im sort of a "romantiker" ... for me that it is enough, but i will try to give you everything that you need ( hope it also goes both ways too, since as i said ... it is really hard to try on your own).
    I have never expected materialistic things or that wanted anything else, but your attention and love med allt som det innebär. And i want you to know that im greatful for all this years !! We have done some bad decissions, and make some mistakes, or lots of them, but how else are we supposed to learn ? to value what we have and what we love ? Det gäller att man LÄR sig också, but as the saying goes... " the human being is the only animal that stumbles on the same stone 27 times "
    So i would like to have that day by day , thank you very much :-)
    /Oscar

    SvaraRadera