tisdag 29 mars 2011

Efter krocken...

Krocken i Februari har satt sina spår i barnen tyvärr :-( Igår var min bil redo att hämtas och snälla Liz kom och hämtade mig och barnen för att skjutsa oss dit. Efter krocken var det Liz som åkte till platsen för att ta med sig La Familia i sin bil och skjutsa hem dom. Det var första gången Kaili åkte i hennes bil, och under tiden allt skulle fixa på platsen skrek hon efter Pappa hela tiden och var jätteledsen, det tog sin lilla tid innan de kom iväg. Igår säger jag till barnen att vi ska åka med Liz för att hämta min bil och Kaili blir då panikslagen och utbrister: -" NEJ, inte åka Zets bil, åka NYA bil"... Jag insåg då att hon förknippar hennes bil med olyckan :-( I bilen satt hon sedan helt stelfrusen och vågade inte ens röra armarna. När vi sen hämtat bilen, är det Dante som visar sitt, genom att uppmana mig om att köra sakta, att jag inte ska krocka bilen och sen säger han att han håller i sig hårt! Häromdagen när Kaili åkte med Oscar för att handla, ligger det något vid sidan i bilen som låter ganska mycket, även här blir Kaili rädd och "hoppar till", säger sen till Oscar: - " Inte krocka Pappa!" Hoppas rädslan försvinner med tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar