fredag 18 mars 2011

VIP...

Det blev en tur till vårdcentralen, och vid det här laget känner ju alla till oss.
"-Här kommer VIP-kunderna", hojtar jag då jag stampar in med alla ungarna, och de svarar att vi var så välkomna så!
Jag passade på att visa mitt intresse för att jobba där framöver och jag var så välkommen sa de ;-D
Doktorn verkade tycka att jag platsade i Familjen annorlunda, då han kom med kommentarer som:
- " Då gör vi så här, att alla friska sätter sig på vänster sida och de sjuka på höger"!
eller:
-" Jag hämtar en sköterska som får hjälpa oss, vi är ju många här nu"
Och på väg in till vårdcentralen, halkade såklart Dante och fick sina knän omplåstrade. På vägen ut råkade Kaili hamna precis där dörren öppnades och fick sig en rejäl knuff åt sidan och doktorn (som såklart råkade se det hela) blev helt förfärad ....
Jag kan bara sucka och säga : MIN VARDAG!!
Kianas öra fick "dammsugas" och det rinner fortfarande väldigt mycket!
Det andra örat var mycket rött, men hade inte spruckit!
Penecillin 3 ggr/dag i 5 dagar och örondroppar 3ggr/dag blev resultatet. Hon ska sedan tillbaka om 6-8v för hörselkoll.

1 kommentar:

  1. Hahaha tur för den där dr att ni "bara" va 3 st barn då, tänk om du hade kommit med 10 st!!

    Jäkla osis ni här därborta, hoppas ni blir friska snart...

    Kram kram

    SvaraRadera