onsdag 11 maj 2011

Smittoförsök nr2 och hörseltest ...

Igår var jag fortfarande hoppfull men idag är jag säker, det var INTE vattkoppor Kaili hade lyckats få på sin kropp, utan något helt annat (?). Sen fick vi veta att vännen Lisa son Viggo nu har vattkoppor och då passade vi på att åka dit ;-)
Barnen kan ju fortfarande ha blivit smittade av Mirinda, hoppet är inte ute helt, då det kan ta upp till 20 dagar innan symtomen visar sig, men nu har vi garderat oss lite extra iallafall!
Barnen få stanna hemma från förskolan veckan ut iallafall, för nu har vi fått höra att det går magsjuka även på Kaili`s avdelning och det är GÄRNA något vi slipper om vi kan!!!


Tillbaka till Lisa ...


Det blev en trevlig stund med lite frallor och goda nybakade kakor. Dante o Viggo lekte så bra ihop . Kaili fick syn på katten Rex och jag har ju fått för mig att hon älskar katter, så jag säger:


-" Du vill ha en katt eller hur Kaili?"


Hon svarar:


-"Nää, en hund!!"


Ha,ha,ha ... jag gissar på att Pappa Oscar hjärntvättat henne lite ;-)


Vi hann vara hemma en liten stund innan det var dags för Kianas hörseltest. Det gick som jag anade, inte jättebra. Testet visar att hon har nedsatt hörsel i höger öra och vad de kommer göra härnäst kommer vi få brev av doktorn om :-(



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar