onsdag 23 november 2011

Fortsättning följer...

Idag fick det bli ytterligare ett besök hos doktorn, då jag fortfarande inte känner mig okej. Blodprovet var ok idag, vilket betyder att antibiotikan har hjälpt mot min njurbäckeninfektion. Däremot var urinprovet inget vidare, det visade på fördubblat antal vita blodkroppar sen i lördags, vilket då innebär att jag fortfarande har urinvägsinfektionen kvar. Läkaren kliade sig i huvudet och kunde inte riktigt förstå varför en så stark antibiotika inte tagit väck detta. Han bytte nu penicillin IGEN, skickade urinen på odling IGEN och misstänker liksom jag, att det ÄVEN handlar om njursten, eftersom jag har ont ännu och han märkte det när han tryckte och "bankade" på mig. En remiss är skickad för röntgen av njurarna och ett blodprov taget för att kolla hur det stå till med njurfunktionen. Jag ska nu knapra diklofenak, eftersom det ska hjälpa mot njurstenssmärta, dricka mycket vatten och ha koll på om de eventuella stenarna kommer ut av sig själva i väntan på röntgen. Tröttsamt och lite oroväckande det här ...

För att tala om något helt annat, är nu alla barnens utvecklingssamtal avklarade och de sköter sig exemplariskt alla 3 :-)
och för att ytterligare byta samtalsämne, kan jag tala om att jag idag fick min första parkeringsbot (helt o hållet Oscars fel), då jag skulle hämta ut mina mediciner. SUCK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar