måndag 13 februari 2012

Helgen...

I fredags jobbade jag några timmar, därefter åkte jag,Tina och Tedde till Lund. Var på sjukhuset vid 16-tiden. Liz var trött och hade ont, men hon kämpade på. Tina o Tedde tog tåget hem kl.20.40 och jag körde hem till min kära vän Cicci i Ystad där jag stannade över natten.
På morgonen åkte jag tillbaka till Liz och Anna och Tina kom med tåget lite senare, och vid 18-tiden kom även Tedde.
Vi tittade på Melodifestivalen tillsammans med Liz och åkte därifrån vid 23-tiden till ett B&B som vi hade bokat in oss på i Lund.
Redan på Lördagen såg vi stor skillnad sen dagen innan. Hon har varit uppe och gått flera varv i korridoren och kunnat sitta uppe flera timmar i en fåtölj på rummet och framstegen fortsatte på Söndagen :-)
Hon har minskat på smärtlindringen och klarar mer och mer nu. Så skönt att se att det går så snabbt framåt.
Idag skulle hon få börja äta lite flytande och de har ökat på mängden vätska hon får dricka.
Har känts otroligt bra att kunna spendera hela helgen med henne, svårare är det när man ska lämna henne.
Idag ska Kim och barnen dit och hon uppskattar verkligen sällskap och bara det är ju ett gott tecken i sig :-)

3 kommentarer:

  1. Skönt och höra att hon är på bättring, och det är säkert sällskapet som gör en stor del i det, framförallt att barnen oxå kommer..<3
    Försök du med ta det lite lugnt nu, sitt ner och andas...Det blir bättre...

    Styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Hej!Vilka goda tecken,va glad man blir<3
    Du fixar dett Liz,och idag är det alla hjärtans dag och jag önskar dig framför allt det,men även hela din familj,syskon!Många hjärtan kramar från Anna.s

    SvaraRadera
  3. Tänker så mycket på Liz och hennes familj, är här inne flera gånger varje dag för att se om du har uppdaterat.

    SvaraRadera