torsdag 22 januari 2009

Ha,ha,ha..

Det kan då inte vara lätt o vara 6 år o heta Kiana inte ;-)....
Hon har varit inne i vad som kallas "Lilla tonårstrotset" i ÖVER 1 år nu...har nedräkning till 7-årsdagen..då borde det väl börja lugna ner sig lite..eller?

Igår kväll gick hon o la sig väldigt glad..för hon skulle ju ha sin nya fina sjal på sig i skolan..dessutom hade hon hunnit förbereda kläderna som skulle matcha till oxå..o det måste jag ju säga..såg bättre ut än vad det nånsin gjort ;-)..klänning,svarta tights,svart långarmad tröja under klänningen..o så den fina sjalen såklart!..FIXAT..perfekt! ...sparar dessutom några minuter av mammas dyrbara tid på morgonen...fast så var det då det här med spyan imorse...(som förresten inte återkommit..maten har stannat där den ska..ser bra ut...) mamma springer alltså upp o lägger sig..allt är ju klart eller hur?...
När jag går in på toa för o borsta tänderna..får jag syn på Kianas klänning!!!...Äh..? ..jag ser nog ut som ett levande frågetecken!...hon har inte kommit upp o hämtat nåt annat..så VAD har hon på sig?..ut i tv-rummet...där hittar jag hennes nya sjal..????.....som var så viktig!!...nu börjar jag bli lite smått orolig o det är nästan som att jag börjar leta efter henne.."Hon måste ju gömma sig här nånstans"...?..Jag frågar Oscar.."Äh..vad har Kiana på sig?"..Han: " Klänning".." Vilken?"..du får se när hon kommer hem!
Jag väntar med spänning på hennes hemkomst...redo vid dörren..och in kommer hon....BÅDE jag o Oscar börjar gapskratta..ja,jag skratta så jag håller på att kissa på mig...där står hon..vår lilla prinsessa o ser ut som en liten Ninjaflicka.....UTAN klänning..med ett par tights o en svart tröja...hon börjar bli lite irriterad o säger surt.." JA..jag glömde ta på mig klänningen igen efter jag kissat!"..Vi: "Men..du behöver väl inte TA AV dig klänningen för att kissa?"..."JO..för det blev jobbigt!".....Mycket glömmer hon..alltid,men att hon kan glömma ta på sig sina kläder när hon ska till skolan...???.....?
HA,HA,HA....vilket gott skratt vi fick!

1 kommentar:

  1. WOW!! shit va rädd jag blev, började skriva o så ändrade sig hela bloggen! :-O :-D tänkte vad fan har jag gjort?!? Hi hi
    Kul att du kan kommentera vad gjorde ni för att det funkade då? Trodde att tag att INGEN kan kommentera, men nu vet jag ju det.... Kanske bara är DU nu som kan, he he. fin ny design!! Jättegulligt, var i tusan hittade du den??kram

    SvaraRadera