torsdag 22 januari 2009

Magsjuka eller gravidspya?


Det är frågan!..Jag var uppe som vanligt 06.30 imorse eftersom det är jobbdag..klä på mig,fixa o dona (än så länge är allt som det ska)..stoppa ner mat jag ska ha under dagen...börjar känna mig väldigt olustig...kallsvettas..det kör i magen lite...jag sväljer lite försiktigt..säger till Oscar att "Du det här känns inte helt ok!"...sekunder efter det är det jag som hänger över toan o spyr som en tok..panik!...inte för själva kräkandet (det är jag ganska van vid )..utan för att det är några minuter kvar tills jag ska köra till jobbet..30min iväg...ÄR det kräksjuka eller maginfluensa??..Av graviditeten slutade jag spy redan i V.9 denna gången...men det kan komma tillbaka..det gjorde det då jag väntade Kiana (spydde de första 3 månaderna o de sista 3 )...Känslan sa ändå maginfluensa,så jag ringer o sjukanmäler mig o masar mig därefter upp till sängen igen..med spannen...(Fått förbud av Oscar att vistas i närheten av dom idag.. :-D )..somnar...vaknar...typ nu...då ligger Oscar jämte mig o Dante i sin säng..så jag går ner...ont i kroppen av att ligga för länge...

Hungriga är vi..jag o Lillstjärnan..så jag gör Toast-tricket...stoppar i mig 2 torra toast...nu återstår att se om jag får behålla det!.... Det kör fortfarande lite i magen o Lillstjärnan sparkas för fulla muggar,men det kan vara hungern..eller oroligheterna där i för vad som komma skall?


Nåväl...nån chansning blev det inte imorse o jag hoppas innerligt att det bara är Lillstjärnan som spökar lite med mig därinne...vi får se!..håll tummarna för mig är ni snälla!..


2 kommentarer:

  1. Hoppas du slipper kräksjukan! Kräksjuka och gravid samtidigt var INTE kul! Råkade jag ut för förrförra veckan.
    Kry på dig i vilket fall! :)

    SvaraRadera
  2. Usch ja..det är en obehaglig känsla när bebisen sparkar som attan samtidigt som man spyr..hade det förra graviditeten!..Tack för din omtanke :-)
    kram

    SvaraRadera