torsdag 29 januari 2009

Sjävbild,självförtroende o självkänsla

Allvar!!....igår var jag som sagt hemma hos Liz..hade duschat,fixat håret (lite iaf o med produkter i :-D)..klätt mig lite sådär extra fin (tyckte jag)..bara för att jag känner att de här 3 ovannämnda S dalar neråt..känner mig som en ...som en...som en...FLODHÄST!..och JA visst.jag är gravid...i v.25...ska man behöva känna sig som en flodhäst för det??.....Kamera hade jag med mig.. o det säger jag bara..några bilder på mitt fula tryne blir det INTE på ett bra tag!...Liz tog säkert 30 bilder på mig igår..tänkte att jag skulle lägga in en bild på mig här...men HUR FAN SER MAN UT?..det gick bara inte,o det är sant men t.om Liz skrattade!!..och Tina!!!

Sen på kvällen innan läggdags tjuvväger jag mig på vågen....springer ut..vansinnig till karlen o småskriker (skriker mycket inombords men man vill ju inte väcka ungarna).."DET KAN VÄL INTE STÄMMA?"..sen blir det mest mutter...."jag vägrar".."aldrig i livet"..."det blir vägning med trosor hos BM imorgon"...........

Och sen hör man andra säga..."Man ska passa på att unna sig när man är gravid"....ligger det nån sanning i det eller är det mest en ursäkt för sin egen ångest?...

Det kan väl inte vara så himla bra för barnet att jag unnar mig extra mycket godis o fett heller??..är det inte NÄR man är gravid man verkligen bör tänka på vad man stoppar i sig...det kan ju bli massa påföljder av mitt gottisätande för barnet.....bör man isåfall inte unna sig allt detta EFTERÅT...när det enbart är en själv som kan bli drabbad?..När man kan tänka att.. Jag fixade detta..jag är VÄRD detta nu!?

Nej....nu är det slut på det här...inget godis...lite chips på fredagar kan det bli..ingen mer coca-cola o sen är det faktiskt väldigt smarrigt att knapra på morötter tycker jag!..fika på kalas kan man inte tacka nej till....men nu får det räcka!

Fröken Ågren har hittat hem till mig o hon ska då INTE stanna här!!!!!!!



JAG BJUDER PÅ EN SISTA HELBILD AV MIG SJÄLV..NJUT!


3 kommentarer:

  1. Tycker du var skitsnygg!
    Särskilt hörntanden och den håriga lilla svansen... ;-)

    SvaraRadera
  2. hi,hi man tackar det ödmjukaste ;-)

    SvaraRadera
  3. tycker du är skitlöjlig nu! Alla jag pratat med säger att du är så smal det är bara en mage på en smal kropp! SÅ är det! Så ta och släng din fröken ågren i väggen, du är ju ursnygg gravid! Inte många som har den turen att va så smal fast man är gravid. Och barnet blir inte påverkad av ditt godisätande ;-) tycker nog bara det är gott me`. Stackars bebis kan väl inte leva på morötter blä va tradigt! :-D
    Och vi skrattade inte för att du va tjock eller va ful, du vet att du inte är världens mest fotogeniska gravid eller inte. (och det är jag inte heller!) så det så! Njut av att va så fin som du är som gravid och släng dina hjärnspöken! Puss på dig!

    SvaraRadera