onsdag 25 mars 2009

Kianas tandläkarbesök...


Vi var alltså på en vanlig koll hos tandläkaren igår (vilket passade bra då hon slog i sin vuxenframtand i helgen så det pissbloade)..de räknade tappade tänder (6st),de kollade om 6-årständerna kommit upp..vilket de hade..MEN det är här vi kommer till problemet...
Tydligen ser de i samband med att dessa kommit upp (inte helt uppe ännu )..att hon har fått nån medfödd missbildning i dom..(2 av dom) och 2 missbildningar...det ena problemet är att emaljen som ska vara hård är på dessa 2 tänder väldigt mjuka,vilket gör att det blivit gropar i dom..på den ena kommer det att räcka fylla på med plast,men på den andra där det är djupare måste de göra en lagning..

Det andra problemet är att hon fått 2"födelsemärken" på 6-årständerna..man vet inte varför vissa får det..men man kan tydligen märka av det redan under graviditeten då man brukar få oförklariga febertoppar..?!...Nu hade jag så mycket krämpor under tiden jag väntade henne att det inte alls är omöjligt..men inget jag kommer ihåg nu precis..

De kommer hålla koll på dessa framöver,för de ska ju inte växa eller ändras och hon kan känna av dom som ilningar,som då i sin tur kan förväxlas med öronvärk...


(De har verkligen humor på folktandvården i Sölvesborg and I love it!!...de frågade Kiana om hon tyckte lampan lös för starkt..vilket hon absolut tyckte..då drog hon fram 2 par solglasögon,och frågade..vill du ha flowerpower eller vanliga?..Såklart att min tjej väljer flowerpower..vad annars :-)...)




YOU GO GIRL!!! ♥

1 kommentar:

  1. Det är mycket konstigt man kan drabbas av med tänderna. Jag har aldrig haft varken tandställning eller hål men min son har också knepiga missbildningar. Han har tex bara några få kindtänder under mjölktänderna, de andra fattas helt!

    Jag tycker att dina tepetplaner låter kanon! Gör slag i verket och lägg in bilder och inspirera mig! :-D

    SvaraRadera