onsdag 18 mars 2009

Ordets betydelse..

Mitt inlägg från i måndags om vår trevliga dag med fika på stan,har tydligen skapat irritationer och missuppfattningar..?
Ett par korta rader om en liten incident i legoburen,som lät så här:

"hon var ju lite ledsen när vi var där,då pojkarna bus lyckats slänga 3 stora legobitar i huvud o ansikte på henne,så hon var lite "bulig" här o var...men vad gör man..de är 3 år..hon är 7år och alldeles för snäll,hon vill inte gärna ryta till!"

Vad jag nu förstått tog mammorna illa vid sig och trodde jag använde orden Pojkarna bus som en förolämpning!?...och att Kiana blev LITE ledsen,tolkade dom som att Kiana blev halvt ihjälslagen..?!

Då vill jag bara förklara o be om ursäkt..
FÖRLÅT!..Det var verkligen inte min mening,jag kallar många barn busiga,buse,busa..speciellt de i den åldern..för det är väl snarare en regel än undantag att barn i den åldern är lite busiga...för mig är betydelsen för ordet busig,bara ett charmigt ord att använda..alltså inget illa menat alls..tvärtom!

Sen HANDLADE ju inte mitt inlägg om denna incident...utan vara bara en liiten del i det,en liten del av mina upplevelser och tankar..om hur vardagen kan se ut ibland,det var inte menat som en huvudrubrik...

Jag har själv haft ett barn som varit 3år..hon är nu 7år...jag vet hur det är när de i den åldern testar gränser och trotsar..då föräldrarnas tålamod verkligen sätts på plats...det är en del av utvecklingen..

Så än en gång...det var inte menat som något elakt eller förolämpande!
(Det blir lätt missuppfattningar jag vet...och saken blir inte lättare av att vi är 3st med gravidhormoner och extra känslighet samtidigt precis ;-))

Puss på er goa vänner..hoppas ni inte är alltför arga!

3 kommentarer:

  1. Men herregud, ja DET kan man kalla känsligt! Jag kallar alltid Wilmer busen och även okända som träffar på honom kallar honom det i bland, det är väl inget elakt! Skulle det varit bättre att kalla dom elaka då eller?? Nej för barn i den åldern är inte elaka de är lite busiga ;-) ja jisses, jag säger då det! Men det är ju så att det lätt kan bli missuppfattningar när man skriver....men i detta fall....Nej.
    Åhh present till mig?! Yippie! Får hoppas den passar mig bara då?
    Synes sen kramen!

    SvaraRadera
  2. Nej nej har inte tagit illa upp alls!! Har nog blivit lite uppförstorat hela grejen! Wille går även under namnet "wille-Bus"... haha
    hoppas ni haft en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Håller med föregående talare ;-)
    Tack för idag, supertrevligt! Och du är så jäkla fiiiin med din mage! Allt klär en skönhet babe! :-) PUSS!

    SvaraRadera