fredag 27 mars 2009

Plingat BM...

Plingade till min BM för att rådfråga lite...det är ju helg och man vill ju höra lite vad hon tror om saken...just nu har jag bara lite vanliga sammandragningar..inget som påverkar mig nåt speciellt..men jag har ångest inför kvällen...

Hon kan tänka sig att det är min UVI som är tillbaka (eller inte försvunnit)..som ställer till det,men det kan också vara att jag börjat öppna mig..svårt att veta...och eftersom det ska vara morgonurin de skickar på odling,får jag lämna in det på måndag...

Har fått en tid för UL den 6/4 hos doktorn på MVC för att se om tappen blivit påverkad eller om jag är öppen något...men om det blir värre innan får jag söka akut!

Det är iallafall ett bra tecken att jag inte har ont på natten och kan sova....behöver vila mycket sa hon,för jag känner ju av förvärkar vid minsta ansträngning...

Kan nån komma hit o berätta detta för min karl,som just nu halvligger,snarkandes i soffan..att det borde vara jag som ligger där och inte han ;-)

Jag o Kiana ska iaf in till staden Karlshamn för att se om vi hittar en vårjacka till henne...sen fick hon ju en present i form av ett Happy Meal av käre Mr Ronald Mc Donald då hon fyllde år,så en tur inom där blir det nog med :-)

Höres sen....

2 kommentarer:

  1. Hahah, men jag har ju inge ont direkt, hade liite mensvärk nertill på magen, runt om o ljumskarna, å lite sd.. så 4cm är ju mycket för o inte ha direkt ont =))
    Men omföderskor kan va öppen lite.

    Som det känns nu så känns det inte att nått är på g.. möjligen liiite mer igårkväll, men inte mycket nu.

    De uppe på gyn sa ju att bara för man är öppen så betyder inte det att förlossningen är på g..
    Men det gynnar ju mig helt klart nu när vi ska ha igångsättning på tisdag =) då blir det bebis!!

    Tack så mycket, hoppas med att allt går smidigt... de e ju öppningsskedet som kan göra ont, så skönt om man e nästan halvvägs klar haha.

    Förresten, ja kunde säga till din karl om att du behöver sova, men ni bor lite långt bort ;)

    va själv helt däckad hela dagen igår, helt sjukt egentligen hur tröt ja bara blev.

    Ska följa dig med o se när din bebis kommmer, är ju såååå spännande =))

    Kram på er från oss

    SvaraRadera
  2. Inte ont?..I min värld kan jag inte fatta hur man kan vara öppen 4cm och inte ha ont!?..jag är säkert inte öppen något,men har ont som fan..hmm..man är ju redan inne i den aktiva fasen efter 4cm!!
    Nåväl..nu är det NÄRA för er..så kul!!!
    Försök vila så mycket du kan nu innan,ät så du har energi..o drick vatten!!
    Puss o kram söt!

    SvaraRadera