fredag 27 mars 2009

Still here..

Morning!
Jag har inte fött på badrumsgolvet och jag är fortfarande hemma...gick o la mig kl.21.00 för att prova det sista jag kunde komma på...vila!
Lillprinsen bjöd på en minst lika vaken natt,men denna gången la han till 38.5 i feber också (kändes dock betydligt högre)...baddade med en våt,kall handduk på pannan,sen fick Oscar till slut lägga sig i hans nya kurasäng...som står jämte hans spjälsäng,då gick det bättre :-)

Jag sov som en stock efter det,riktigt skönt! :-)

Men,så fort jag kommer upp,börjas det igen..inte alls i samma skala,men jag "känner av det" hela tiden...

Visst hade jag mycket förvärkar med Dante också,men de var betydligt mildare än den här varianten...jag har ju hört att eftervärkarna blir värre ju fler barn man fött..och det märkte jag efter Dante vill jag lova...
Jag var ute från sjukhuset 6h efter han var född..mådde toppen,allt hade gått så bra,så jag kände mig redo att komma hem..
Då hade jag ingen tanke på eftervärkar...men när de satte fart,var jag helt övertygad om att de glömt kvar en bebis i mig...jag trodde jag fick krystvärkar igen..för så kändes det..andades som en galning..livrädd..tills jag kom på det där med eftervärkar..tog alvedon och lugnade ner mig..

Men att förvärkarna blir värre ju fler man fött..ligger det nåt i det?...

2 kommentarer:

  1. Jag har ju aldrig haft en förvärk i hela mitt liv, gör det ont så kommer det bebis. :-D
    Däremot så hände något bra visd min tredje förlossning. Precis innan bebisen kom ut så gav de mig en spruta som gjorde att livmodern drog ihop sig direkt när bebisen var ute. Vid den punkten spelar det ju liksom ingen roll om det gör lite ont ett tag. ;-) Jag hade mindre eftervärkar än med de andra efter det! :-)
    Fråga om det på sjukhuset!

    SvaraRadera
  2. Där ser man..det är så olika..men det där med sprutan låter kanon,det ska jag absolut fråga efter..tack för tipset :-)
    Du fick 8v innan med din första va?...kom det bara pang på då?..värkar?..vattenavgång?..jag är ju lite nervös för att det ska komma mycket tidigare nu när jag får så ont..fast jag har ju sagt att jag tror jag kommer gå över denna gång...tvivlar dock nu...
    kram på dig

    SvaraRadera