måndag 25 maj 2009

Bf+9

(BI-8)
Och fortfarande ingen bebis,inte ens ont! :-(
Dags att ringa BM idag..gissa om hon kommer bli chockad när jag ringer och säger att det inte blivit bebis än!
Allt tillbaka som vanligt..Oscar i skolan,Kiana ska strax promenixa till sin skola...
Har legat och tänkt på "Idioten i den svarta Volvon" inatt...varje helg är det värsta rallytävlingarna här utanför huset,de kör nån väl planerad runda då de tar kurvorna i 190km/h och hamnar på 2 hjul...lika rädd varje helg...rädd att de ska köra ihjäl någon...men INGENTING görs åt problemet..tror inte ens polisen satt sig in i problemet en enda gång!
Igår kväll då jag sitter framför datorn hör jag en jäkla smäll och flyger upp...ser då den förbannade "helgvolvon" ta kurvan så snabbt att den flyger upp på trottoaren o skrapa in i grannens mur mittemot...precis bakom...(som tur väl är inte framför)kommer Lillasyster Tinas kompis med pojkvän gående....
HUR FAN KAN MAN VARA SÅ SJÄLVISK???....FINE,OM DE VILL RISKERA SINA EGNA LIV,MEN FÖR HELVETE,VÅRA BARN OCH ALLA ANDRA HAR VÄL RÄTT ATT GÅ PÅ TROTTOAREN UTAN ATT VARA LIVRÄDDA FÖR ATT BLI ÖVERKÖRDA AV DENNA HELVETESBIL??????
50km/h är det utanför...en skola ett par 100m bort till höger...en skola några 100m bort till vänster..och de vägrar sätta in vägbulor!?..WHY???

3 kommentarer:

  1. Hej..Inget reg nr på bilhelvetet?? Isf anmäl, eller ring polisen, för det är ju inte klokt!!

    Tack för tipset!! Ska genast prova handdukarna, vaknade ok men nu kommer värmen i kroppen igen...Hoppas bebisen kommer idag!;-) Asså er då..;-)

    SvaraRadera
  2. Många har ringt om problemet,flera gånger här runt omkring har jag hört...alla vet vems volvon är och vem den tillhör,men polisen väljer att inte göra NÅGOT! (jag lyckades ta bokstäverna på bilen igår men inte siffror)...ska nog försöka ringa ändå..de behöver lite påtryckningar!
    Jag svettades med som en gris inatt,värsta paniken *sympatisvettas* kanske ;-)...
    Kom på en sak till..om du nu fått upp blodvärdet och fortfarande äter järntabletter,kan det också göra att man blir varmare....för mycket järn om man säger så..kollade du värdet sist?...Mitt har ju varit helt ok,så jag har inte tagit järn på många veckor...en tanke...
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Jobbigt, men tur det inte är så varmt iallafall. :-)
    Vi har samma problem här, vi bor efter en gata bredvid skolan, här är det 30 km men de flesta kör väl 60-70 km. Blir så förbannad att dom inte tar hänsyn till skolan!

    SvaraRadera