lördag 30 maj 2009

Eftervärkar...

(Bjuder på lite smärta ;-)... enda bilden från förlossningsförloppet, tagen 3minuter innan krystvärkarna satte in..)

Som jag misstänkte var det just det här som skulle bli problem för mig..dessa nedrans eftervärkar...har varit på medicinering sen 2h efter hon föddes...
Gårdagen spenderades med huvudet i spypåsen..hela dagen lång..fick piller upp i röven (diklofenak+panodil) i omgångar eftersom jag inte fick behålla tabletter...jag fick en injektion efter förlossningen för att livmodern ska dra ihop sig snabbare..just för att jag hade problem med eftervärkar sist med...
Nu kan ni tänka er själva,att börja spy som en tok 2h efter en förlossning..det är inte skönt..inte skönt alls..jag skrek KRAMP efter varje gång...och varje gång hon låg vid bröstet de första typ 5ggr eller nåt,fick jag slänga över henne till Oscar för att kunna spy...sen hittade jag en teknik då jag kunde spy samtidigt som hon åt..KVINNOR KAN ;-)...jag har alltså fortfarande väldigt ont...man upplever liksom förlossningsvärkar igen kan man säga..och det är inte kul när man redan fått ut sin lilla skatt..då är det inte värt smärtan om ni förstår...
Så..för tillfället lever jag på tabletter...kräker inte längre (även om det är nära många gånger)..men ont har jag!...
En dag i taget och det ska ju bli bättre och bättre,så jag biter ihop!
Något som är väldigt positivt däremot är att jag knappt blöder längre...och med Dante blödde jag mycket i 8v..vilken överraskning!

4 kommentarer:

  1. Så sprutan hjälpte inte? :-o Mig hjälpte den kanonbra!
    Vad trist...
    Men du har ju fått något jättevackert att vila ögonen på när det blir jobbigt. Kram

    SvaraRadera
  2. Nej men usch, din stackare. Hoppas det blir bättre SNART!! *håller tummarna*
    Ha en trevlig mors dag! ;-)

    SvaraRadera
  3. din stackare.... Jobbigt med dom där eftervärkarna! Men förutom det så e allt bra med er alla 5?? Längtar efter att få se din sessa ju!!
    Kram på morsdag!

    SvaraRadera
  4. M:Men du kan mycket väl ha räddat livet på mig vännen ;-)..vet ju inte hur det blivit UTAN den..med tanke på hur ont det gör nu,vågar jag inte tänka längre!

    V: Tack..det blir det säkert :-)..och tack detsamma !

    Kramizar

    SvaraRadera