fredag 29 maj 2009

EN NY STJÄRNA ÄR FÖDD!









Bloggvakten här, Lizette- stolt moster till det nya tillskottet, och även stolt lillasyster till Jennie <3

Äntligen är HON här!! <3

Jennie fick sin första värk 23.15. Ringde till Tina vid tolv, och jag kan säg att jag sov då men när Tinas mobil ringde inne på toaletten så satt jag käpprakt upp i sängen med tefatsögon OCH öron! Och jodå mycket riktigt NU va det dags, Så bloggvakten tog o körde barnvakten till S-borg och där va Kära Jennie i full gång med täta kraftiga värkar. Så det va bara att åka in.


Jag körde hem igen så förväntansfull och pirrig i kroppen.

Kl.02.11 fick hon se mamma och pappa för första gången.
Jennie va redan öppen7-8cm när hon kom in vid tolvtiden, så snabbt gick det och jag misstänkte nästan det.

Flickebarnet vägde: 4240gr och va 51cm

VILKEN LYCKA!

Stort Grattis till er och jag kan bokstaveligen knapp bärga mig tills jag får träffa henne. Så gottigt ska det bli att få snusa på henne och pussa och känna och bara få skåda underverket!

Ta hand om er nu därborta sålänge. Love you!

12 kommentarer:

  1. OH! Grattis :D Snabbt gick det när hon väl ville ut det lilla underverket :D Grattis Grattis :) Kraam

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis till lilla flickebarnet!!! Hoppas allt gått bra, och att ni inte har samma problem som sist att hitta namn till sötnosen;-) Då blir det dubbla födelsedagar då, skoj! Åh vilken present till papps:-) Grattis än en gång! Kram

    SvaraRadera
  3. Ett stort GRATTIS tiller FINA lilla flicka!!! Va skönt att hon ÄNTLIGEN kom!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!
    änteligen kom hon:) men kan tror att väntan va värld så här i efterhand:)

    SvaraRadera
  5. Grattis grattis å ÄNTLIGEN=) guud vad skoj å äntligen en liten tös bla alla dessa pöjkar=) fast jag erkänner att jag gissade fel, men vad gör det nu=) hoppas ni mår bra allihopa kram kram

    SvaraRadera
  6. ÄNTLIGEN! Grattis till er alla inkulsive stolta mostrar. :)
    Vilken skönhet!
    Hoppas ni snart är hemma igen.
    Kram*

    SvaraRadera
  7. Grattis grattis hoppas allt gick bra och att du mår bra. ha det så bra.

    SvaraRadera
  8. Jag sitter här alldeles rörd till tårar, vilket vackert litet barn!
    Jättestort grattis och många kramar!!!!

    SvaraRadera
  9. Grattis till Er lilla sötnos, underbart att hon äntligen är här! Hoppas allt gått bra och att ni mår bra hela familjen. Massa kramar från Kalmar!

    SvaraRadera
  10. Grattis grattis till en jätte-fin flicka! Hoppas att ni mår bra.
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  11. STORT Grattis! Såå roligt att HON (som jag gissade hihi) äntligen ville titta ut! Hoppas allt är bra med er! Kram kram!

    SvaraRadera