måndag 25 maj 2009

Hemma från BM...

Ja..vad ska man säga om det hela...det var inte direkt trevligt att få fingrar uppkörda mellan benen för att sedan rota runt tills det började blöda,men funkar det är det värt det...och så hemskt var det ju inte..
Jag var öppen ca 2-3cm,tappen delvis utplånad(hon visade att det var ca 1cm kvar)och innan svepningen var den lite stram,men mjukades upp när hon var klar :-)så sa hon innan hon började att hon hade fingrarna på bebisens huvud!! :-)...och att det är bara värkarna jag väntar på,inget annat och att de förhoppningsvis kommer igång ikväll eller inatt(hon har en hel del hinnsvepningsbebisar på sitt samvete sa hon ;-))...men man får försöka inte tänka för mycket på det..vill ju inte bli besviken heller...

_v.42_ (41+1)
Rapporten:
Viktuppgång totalt: 17.5kg
Sf-mått: 36
Hb: 122
Urin: 0/0 ingen äggvita,inga bakterier..skönt! :-)
Bt: 128/72
Läge: Hu Fix
-ljud:144

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag gjorde hinnsvepning...med min tredje som också vägra komma ut...ca kl.18 klockan 23 drog det igång och klockan 05.20 var han ute...kändes som om hinnsvepning var mera acceptabelt och naturligt än medicinsk igångsättning för mig iallafall..vår bebis mådda bra men mår bebisen inte ok så måste man ju fixa och trixa med annat.

    SvaraRadera
  2. Grattis, kanske bebbe inatt då;-) Lycka till:-)

    SvaraRadera