tisdag 26 maj 2009

Inte så konstigt...

Såklart...är det inte så konstigt att Lillstjärnan inte kommer ut...jag tillåter mig ju inte att ha ont!..
Hur jag menar?
Med en 2-åring och en 7-åring i huset som gapar o skriker,som behöver mammas hjälp till ALLT,som behöver mat,som vill både det ena och det andra..hur ska jag HINNA ha ont?..och när jag väl få det,är det ju bara att bita ihop och hoppas man inte svimmar...vem nämnde psykakuten i en kommentar?...det låter minsann inte fel..det låter lugnt o skönt tycker jag ;-)
Par timmar sen kommer gubben hem,då ska jag låsa in mig nånstans så jag kan få ha ont IFRED!!..bästa hade ju varit om det hela satt fart efter de är i säng..de här vilddjuren...
Har satt dom med en varsin glass,för att förhopningsvis få 5 minuters lugn här..men vad jag hör verkar inte ens det funka!

7 kommentarer:

  1. Usch, och jag har bara EN och tycker det kan va nog så jobbigt!! Mamma hit och mamma dit, som en jäkla jojo överallt och lite till!! Men allt blir ju jobbigare i ditt läge, att gå över så måste va fruktansvärt frustrerande..! Hoppas på att det kan sätta igång nu när Oscar kommer hem...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja,det börjar bli aningens frustrerande..det är psykiskt..verkligen!..räckte han körde upp bilen på uppfarten o jag kände att värkarna tog tag i mig med andra krafter ;-)..Hoppas gör man verkligen nu...
    kram

    SvaraRadera
  3. Har på känn att du är inne och kanske föder bebbe nu...Hoppas!!

    SvaraRadera
  4. Då finns det någon annan som tar/hjälper till med det som "stör" och då slappnar man av på ett helt annat sätt.
    Pratade med en annan kvinna som väntar också sitt tredje. Hon har åkt in och ut på förlossningen....hon undrade om det drog igång..vem skulle hon hämta först..mannen eller barnen om de var på dagis....Vadå sätta/stänga sig själv åt sidan.

    SvaraRadera
  5. Jenny: Nej tyvärr :-(...fick känna på några få rejäla värkar..som bara försvann..galet!!

    Anonym: Har tyvärr ingen i min närhet som kan det inte bara sådär när jag behöver och få ont..det krävs planering långt i förväg isf...jag är tacksam att vi ha 1 som kan komma då vi ska till förlossningen....bara att bita ihop..snart dax ;-)

    SvaraRadera
  6. Hoppas hoppas att det har dragit igång i natt!

    SvaraRadera
  7. Är det dags nu? :)
    *hoppas*

    SvaraRadera