torsdag 28 maj 2009

Roligt på förlossningen...

Herregud....jag skrattar så jag håller på att pissa ner mig :-D..är inne på Familjeliv,en tråd om roliga händelse under förlossningen och hittade det här:

"Jag blev igångsatt och hann inte riktigt med när värkarna tog fart ordentligt, så jag hann inte gå på toa innan. Mitt i allt så krävde jag bestämt att få gå på toa, eftersom jag var skitnödig. "Nejdå, det känns bara så" hävdade min barnmorska bestämt, vilket gjorde mig mycket upprörd. "Jag är visst skitnödig, det kanske är min första förlossning, men skita har jag väl gjort förut, så det vet jag hur det känns!" skrek jag ut. De fortsatte neka mig att gå på toa (för att jag hade en slang i ryggen som narkosläkaren precis satt dit (narkosläkaren, som hade fräckheten att komma "för sent" så jag försökte med lock och pock få min sambo att mörda henne, och när hon väl kom till mig så envisades jag med att kalla henne för "han")). "Nu bryr jag mig inte om vad ni säger, nu skiter jag!" sa jag då. Och sen sket jag för kung och fosterland. Jag sprack också, och nästa barnmorska väntade inte direkt på bedövningen, så jag kände vad hon gjorde! "Sluta, du syr mig för satan i lyckoknappen" vrålade jag åt henne, vilket inte var sant såg jag på stygnen senare."
HA;HA;HA!!!

3 kommentarer:

  1. Det är ju fördelen med att inte var förstagångsföderska. Man VET att känslan som dyker upp, som motsvarar globen ur ett nålsöga, inte innebär bajs! :-D

    SvaraRadera
  2. Hello...nåt på g ikväll..? Jo du fläkten är faan kanon, köpte den på Netto, tyvärr fick dom bara 4 st, jag å mamma nappade på 2...Ska jag se om det finns nån kvar???

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tycker det är på G jämt..man har ju ont heeeela jäkla tiden o nu kan man inte gå snabbare än en sköldpadda på riktigt!...Hoppas verkligen du slipper gå över på det här viset,det är nåt djävulskt :-(
    Fläkt behöver jag inte längre..har börjat frysa istället,blodcirculationen är nog inte det bästa :-(..värmefläkt kanske? ;-)
    Kramiz

    SvaraRadera