måndag 29 juni 2009

Lillsessan 1 månad!


Oj! det har alltså redan gått 1 månad sen hon kom till oss vår älskade lilla gullunge!
Så,hur har denna månaden varit?
Alldeles underbar tycker vi!

Månaden som gått...
Jag hade det lite tufft den första veckan,med kämpiga eftervärkar,amning som strulade,förstoppning,hemorojder,mensvärkar och yrsel/dåsighet på grund av tabletter,men Sessan har ju varit gudomligt lugn som tur väl är!
Sen vi gav henne flaskan då hon var 3 dagar gammal har hon hittat sina rutiner och hållt fast vid dom (än så länge)..
Somnar kl.22,sover tills 04.00-05.00,får en flaska sen somnar hon om på stört och sover tills kl.08.00!
På förmiddagarna ligger hon mest och tittar sig omkring eller sover,hamnar ibland i gungan,på en filt,i vagnen eller i sängen,skriker bara när hon är hungrig (och då hörs det vill jag lova!)..börjar hon bli otålig är det för det mesta för att hon vill att jag ska sjunga lite för henne,då tittar hon stort,för att sedan blunda med ett leende på läpparna.
Kiana och Dante är och kollar till henne då och då,nu är det mest Dante som intresserar sig för henne och varje morgon vill han "hålla så länge" så fort hon kommer ner på morgonen,ja då springer han och hämta kudden för att ha henne hos sig:-)
Annars hänger hon mest med på det vi hittar på...
Hon gillar bilen,men bara när den rör på sig annars är det inget skoj!
Blivit väldigt stark i nacken vilket storasyster är mäkta impad av ;-)
Vände sig från rygg till mage gjorde hon 2gånger väldigt tidigt,men det har hon inte gjort igen,så det var nog mer en tillfällighet än färdighet som tur väl är!
Hon väger nu 4870g och är 56cm lång,huvudmått 37,5cm!
Älskad av många är hon..vår älskade lilla sessa!!

5 kommentarer:

  1. Jisses å söt hon är!!! Va hon har ändrats mkt sen sist!!!! Gudasöt liten sessa:-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är hon!!
    det händer så mycket så snabbt!
    Och nu längtar jag snart ihjäl mig efter att få träffa Sessans framtida kille ;-)...Fia och jag (och Liz om det är ok)..undrar om vi kanske kunde komma på torsdag?(om du inte är redo,måste du säga till,vi förstår isf!!)
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Hon är verkligen jättesöt, som en prinsessa....Hon ser så lugn och nöjd ut på bilderna...Är hon redan 1 månad?
    Ja fy vad tiden går snabbt...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu hänger jag inte alls, vad menar du nu? :)

    Kraam

    SvaraRadera
  5. L:Hon är lika nöjd och lugn in real life :-)...

    frida: :-D ha,ha,ha....3 juli ÄR på fredag..eller hur?...Förvirrad 3-barnsmammasyndrom ;-)...kan man hämta vilken tid som då?..mitt i natten är inte inräknad i när som ;-)
    kram

    SvaraRadera