måndag 29 juni 2009

Presentjakt...

Dante vaknade inte förrens kl.8.00 imorse,vilket kanske inte var så jättekonstigt med tanke på att han vaknade typ 20ggr inatt!!
Sessan sov på lika bra som vanligt och ville också upp kl.8...Kiana däremot har först nu...efter 7år kommit på hur skönt det är att sova på morgonen,så henne fick jag väcka vid.9.30,eftersom vi skulle in och fixa hennes pass och samtidigt passa på att hitta en massa presenter till alla som fyller år (ska ju fira Malina,Wilmer och Kim på samma gång)
Hittade till barnen och till några extra barn ;-),till den store mannen Persson hittade jag inget i leksaksaffären och det är han nog glad för ;-)...1000kr fattigare klev vi ut därifrån,efter Kiana i princip DROG ut mig i armen och sa att vi har hittat det vi behöver :-D..
Vad har hänt med glädjen att få vistas i en leksaksaffär?? ;-)
Så var det passet...fingeravtryck ville de ju ha,och Kiana satte sina små pekfingrar där de skulle vara,men inga avtryck registrerades..provade ca 5ggr,sen bad de henne gnugga fingrarna mot pannan (?)..tydligen funkar inte manicken om man har för torr hy,men det brukar vara vuxna som har detta problem,inte barn, sa hon..men då fick jag ju informera kvinnan att Kiana lider av exsem och extrem torr hy och då fattade hon..men efter många gnuggningar mot pannan (gnuggningen skulle ge lite fett till fingrarna var det tänkt)och det fortfarande inte fungerade,fick de plocka fram en manuell liten manick och då fastnade de små trycken till slut!
Sin egen namnteckning fick hon också skriva :-)
Hon fick en liten nyckelring med en polisbil på med sig hem,vilket hon var mäkta glad över :-)
Färden fortsatte sedan till Fia och Nellie i Asarum,en god kopp kaffe,mat till ungarna och goda kakor blev det där,..innan vi stressade hem för att hinna till simskolan,sen ska Kianas cykel hämtas och så är det dax för Oscar att börja jobba inatt...lite lagom roligt för mig,då Dante verkar fått öroninflammation :-(

3 kommentarer:

  1. Läste att du skrev om Kiana, eksem och torr hy...Har du en bra salva/lotion mot det?
    Oscar är nämligen likadan och jag vet inte vad jag ska smörja med....
    Kram i värmen....

    SvaraRadera
  2. Jo kära du, såhär är det att sakerna kommer hit den 3:e Juli för avhämtning :)
    Fick du med dig någon lapp hem?
    Annars så får jag ge dig hennes kontonummer eller nåt sånt sen där du kan sätta in pengarna på.

    Kraam

    SvaraRadera
  3. L:Vi kan bara använda tvättmedel som är godkänt av astma/allergiförbundet,oparfymerad tvål,provat alla möjliga lotioner men ingen är tillräckligt bra!
    Nu ska jag prova nåt syrran hittat genom en försäljare...en tvål som ska vara super mot torr hy..ska be henne skriva lite om det till dig...och så kan jag berätta om resultatet när vi provat!
    Annars smörjer vi ofta och så kan hon egentligen inte duscha för ofta heller eftersom det torkar ut hyn...nu måste hon ju duscha varje dag eftersom hon går på simskola och då blir hon ännu torrare!
    kramiz

    F:Oki..ingen lapp fick jag..kan jag hämta på fredag?..ska nämligen till Liz då..om det är ok?..annars fixar jag det ändå!
    kram kram

    SvaraRadera