fredag 7 augusti 2009

Moosan i skolbänk....

Jag har ju inte berättat att jag skickat iväg en ansökan till omvårdnadsutbildning!!
Men si det har hon..den här Moosan!
Saken är den,att min kära lillasyster Tina ska gå med början v.42,så då tänkte jag,att eftersom jag ändå ska gå den nån gång,hade det varit kul att passa på nu,med henne!
Idag ringde de och sa att jag egentligen måste söka dit jag bor,men att det nog fixa sig ändå (har ju sökt till Karlshamn),men det måste godkännas först,fast det brukar inte vara några problem..däremot sa hon att jag kan välja bort vissa ämnen som jag säkerligen kan ändå i och med min långa erfarenhet i arbetslivet och därmed korta ner utbildningen,och sen flexläsa istället om jag föredrar det!
Och det tror jag nog jag komer göra isåfall,för då behöver jag inte tänka på om Oscar kommer in på kursen igen eftersom han fick förlängt på jobbet till slutet av Augusti.
Kommer han inte in,tänker jag börjar jobba fullt på mitt jobb och plugga samtidigt,annars blir det plugga samtidigt som jag är mammaledig..så i vilket fall är snart Moosan en studerande kvinna i sina bästa år :-D
Ett steg närmare mitt "drömjobb"!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar