måndag 24 augusti 2009

Nattsckräck...

Vid 01-tiden står Dante jämte min säng och för första gången NÅNSIN vill han sova jämte oss *läs mig* på eget initiativ!
Han somnar faktiskt om ganska snabbt,men vid 02-tiden händer nåt som får mig att känna på mitt bröst för att se så hjärtat sitter kvar!!
Från inget ljud alls går han över till det värsta illvrål jag hört,samtidigt som han sätter sig upp med en blick som inte går att beskriva,(men skulle kunna tänka mig att det är så grisar ser ut ögonblicket innan de ska styckas),han vet inte vad han gör,var han är eller vad som händer,men när han satte sig upp och skrek på det viset,flög jag också upp och skrek lika högt med honom,så otäckt var det!!
Jag kramphåller honom sen,stryker hans hår och upprepa "ingen fara,så ja" i en bra stund,sen säger han:
"-Dante rädd den månen"... och stirrar in i väggen
Där på väggen är en avbild i form av en fyrkant efter fönstret...
Flera gånger vaknar han och rycker till,stirrar med "blicken",jag känner mig själv ledsen och rädd,det var en otroligt obehaglig upplevelse,som jag hoppas slippa i framtiden!
Kl.06.15 går vi ner,efter en orolig natt med Lill-Prinsen..och självklart jobbar Oscar natt...

2 kommentarer:

  1. Åhhh den lille fisen...Usch ja, dom där obehagliga blickarna gör att det fullkomligt brister i hjärtat, tycker ju sååå synd om dom!!! Ge han en hårdis från tant-Jenny...

    Allt fint annars??? Hittar ni på idag?

    Krams

    SvaraRadera
  2. Otäckt!!
    Har precis lagt han igen,helt slut är han efter natten..jag med,ingen ork eller energi alls,och när ingenting verkar klaffa känns det riktigt jobbigt!
    kramiz

    SvaraRadera