söndag 23 augusti 2009

skolbänken...

Ja,nu är allt klappat och klart!
Moosan sätter sig i skolbänken efter att varit ifrån den i 13 år!!
Jag behöver dock inte känna mig livrädd eftersom jag kommer få en väldigt trevlig klasskompis i form av 1st syster-yster som heter Tina,vilket gör att jag ser fram emot det hela ännu mer istället :-)
Den 12 Oktober slås de stora dörrarna upp för mig,och jag tar ett steg i rätt riktning mot mitt mål!
I samma veva (1 Nov),kommer jag också börja jobba fullt,men jag har som ni säkert känner till,bytt till natten,sovande natt och man är ju ganska van att vakna både 1 och 20 gånger på natten här hemma,så det blir nog inga problem!

Oscar är väl lite smårädd,och nervös att gå hemma med barnen,vilket jag inte riktigt förstår,vi har delat på föräldrarledigheten med de andra också,och nu är han dessutom arbetslös efter dessa 4 pass han har kvar och då passar det ännu bättre att vara pappaledig istället!

2 kommentarer:

  1. vad ska du plugga? vad är ditt mål?

    SvaraRadera
  2. Till att börja med omvårdnadsprogrammet och därefter barnundersköterska med inriktning vård av sjuka barn och nyfödda!

    SvaraRadera