fredag 11 september 2009

Irritationsmoment...

Vår mäklare suger..musten ur mig!!
Hon ringde idag och sa att vår budgivare höjt budet,men vad vi anser vara till en icke-rimlig höjning.De kan inte tänka sig att höja mer än sista budet.Medans jag ändå hade henne i luren,passade jag på att säga vad jag tycker och tänker och ge henne lite feedback från vad jag hört omkring mig,speciellt vad gäller bilderna hon tagit i huset.
Kan efter vårt samtal bara konstatera att vår mäklare inte tål någon som helst kritik,att hon anser sig vara DEN bästa av de bästa och att hon inte kan göra fel på nåt sätt!!
Angående de dåliga bilder hon tagit,säger hon att det där har hon aldrig hört förrut,utan brukar däremot få positiv kritik,att det är mina "kompisar" det är fel på,även efter jag sagt att det inte är enbart kompisar,utan även andra som jag överhuvudtaget inte känner som säger att bilderna är dåliga!
Hon svarar mig då,att det där ska jag inte bry mig om!
JAG?...svarar jag,det är DU som ska bryr dig,det är DU som får kritiken,jag har inte tagit bilderna..men det där ville hon inte lyssna på eller ta till sig alls!
Jag berättade också att jag tycker hon är väldigt negativ,men det är hon tydligen inte heller :-o
Jag öste ur mig allt jag tyckte och tänkte,men det gick in där och ut där om ni förstår vad jag menar!
Hon irriterar mig SÅ mycket!!!

6 kommentarer:

  1. Kanske ska byta mäklare??

    SvaraRadera
  2. "Know it all"-människor är det värsta som finns! Hoppas det löser sig för er. Skulle det inte bli bra i slutändan, så kan du ju fint nämna för henne att negativa ord om firman, inte är särskilt smickrande för henne...

    SvaraRadera
  3. M:Ja,men det verkar inte hjälpa tyvärr :-(!

    H:Kan ju inte det,vi har skrivit på papper för 3 månader!

    V:Jo,jag försökte det oxå,sa att ryktet sprider sig snabbt,men inte ens det hjälpte!

    kram

    SvaraRadera
  4. Gumman, du KAN byta mäklare, Jonte sa väl nåt om det! Det hade jag VERKLIGEN VERKLIGEN gjort! Inte ett öre ska hon ha, fy nä!!!
    Det går ju en gräns när det gäller ALLT, och den gränsen har ju hon passerat flera ggr om...Man kan bryta ett kontrakt, hon gör ju ett skitdåligt jobb, den otrevliga suggan!!
    Se så byt nu...

    Kram

    SvaraRadera
  5. J:Njeä,kan inte byta för att JAG vill det,vi har ett kontrakt och HON måste gå med på det,och det hör jag,att hon INTE kommer!!..MEN hon har inte lång tid på sig nu,och man märker att hon börjar få panik!
    kram o puss

    SvaraRadera