onsdag 23 september 2009

Mensvärk...

Jag har haft STORA problem med mensvärkar i mitt liv (vilket systrarna kan intyga).
Förr spydde jag dygnet runt i 2 hela dagar då mensen kom.Jag låg med spann jämte sängen och det var i princip det ENDA jag kunde göra,förrutom att slå knytnäven in i väggen,för att då och då känna smärta någonannanstans än just rygg och mage!
Läkaren sa då till mig,att det kommer bli bättre när jag fått barn,men det var inget jag strävade efter då jag var 14 år precis!
Det andra alternativet var operation,men det hade istället betytt att jag ALDRIG skulle fått barn,så det var bara att bita ihop.
Nu blev det precis som läkaren sa,mycket bättre efter jag fått Kiana,jag lärde mig, att bara jag tog tabletter i tid,klarade jag mig bra!
Idag vaknade jag av mensvärkar,slänger i mig 1st av de 2 jag brukar ta (Naprosen+panodil),ge Kaili lite mat (hon åt förresten 19.40 igår kväll och inte förrens 7.15 igen!),tänkte ta den andra tabletten därefter,men då hade det ökat i smärta och det helade slutade med rusning till toaletten,där jag hängde ett tag :-(
I med tablett snabbt som fan därefter och nu är jag på rätt spår igen!
Notering till mig själv:
*TABLETTER I TID,VIKTIGT!!!!

2 kommentarer:

  1. Fy va trist när du ska ha SÅ ont!!! Helt sjukt ju, stackare...

    Jag & Cissi undrar om vi får bjuda in oss hos dig/er på tors....kan kalla det "ett farväl av huset"....Kunde slängt ihop lite käk el nåt...? Fundera på det!!!

    Gud vilken LYX att Sessan sover så bra och så LÄNGE!!!!! Lite avis blir man allt...;-)

    Ha det så fint, puss kram

    SvaraRadera
  2. Det är ingen fara,bara jag får i mig tabletterna!
    Imorgon är inte så bra,ska på sittning med faster Annika tror jag..sen är det ju min bingokväll!!
    Hittar gärna en annan dag :-)
    Ja,det kallas VERKLIGEN lyx,känns ganska overkligt ännu... :-)
    Snart vänder det för gobiten Alvin också!
    puss o kram

    SvaraRadera