söndag 4 oktober 2009

Vädertrots...

Jag tror absolut alla barnen i huset känner av stressen här hemma för tillfället. Man börjar packa ner en låda, sen får man stanna för att stoppa bråk, man packar lite till, sen tar det stopp igen....
En dator har Kiana lyckats få i huvudet av Lillebror idag, en liten bula i pannan blev det av det hela...
Jag är av den sort, att jag tror väder kan påverka ens humör, och med tanke på den storm som råder utanför dörren, är det inte så konstigt att barnen varit "stormiga" idag...en aning jobbigt är det klart, speciellt när man har miljoner saker att hinna med emellan.
Lill-Sessan har fått mindre än minst uppmärksamhet idag och hon kräver sällan något överhuvudtaget, men idag fick hon till ett tjut som inte var av denna värld, när hon tyckte att vi ignorerat henne lite VÄL mycket.
Jag fick så dåligt samvete att jag plockade upp henne på stört, sen blev det säkert 10 sånger som sjöngs i hennes söta lilla öra, massor gos och kramar, tills hon somnade helt utmattad av all uppmärksamhet ;-)
Oscar har varit i lägenheten och dumpat av saker idag,sen kom han hem och jag skickade tillbaka honom till K-hamn där jag hittat en diskmaskin på blocket som fortfarande fanns kvar. Han är på väg hem nu...
Idag har vi SÅLT:

* 2 st vilostolar/solstolar
* 2 st trasiga tvättmaskiner
* 1 st bäddsoffa
* 1 st dubbelsäng (vår gamla)


Och KÖPT:

* 1 st diskmaskin

6 kommentarer:

  1. Jag förstår inte att ni kan vara så effektiva trots allt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Oj va ni får jobba på!! Hoppas det går fint...När kommer ni va inflyttade i Hällarydet nu då??
    Hänger du med jobbet på fredag??

    Kan ju hoppas att stormen har lagt sig till imån då ju...Alfons har vatt jäklig!!! Värsta yrvädret som inte ens finns med på kartan!!

    Puss-kram

    SvaraRadera
  3. L:Inombords är man inte så effektiv vill jag lova,men det är ju ett måste!..Hade såklart underlättat om man hade haft tillgång till barnvakt ibland,men man får ta det som det är och försöka att inte gripas av panik! ;-)

    J:Ja,verkligen!! Från och med den 12:e kan vi titulera oss HÄLLARYDSBO ;-)
    Kommer inte kunna följa med på fredag,måste flytta hela den helgen...det sista inför skolstart oxå...
    Det ser inte ut som stormen börja lätta precis...vi kan nog vara glada om vi slipper snön ;-)
    Här har det nog sett ungefär likadant ut låter det som...yrväder!!! :-D
    kramiz

    SvaraRadera
  4. Kommer du på kaffeprovningen på onsdag kl 18....vara bara en pytteliten stund..:-) Please!!! Har inte hennes nr så jag kan ju inte avboka..! Cissi kommer, ska höra med Najsom-jenny med...Bara så vi kan va ett par iaf...Kram

    SvaraRadera
  5. Kaffe måste man ju dricka ändå,så jag smiter bort en stund ;-)...lite socialt i kaoset behövs annars blir jag skogstokig!!!
    puss

    SvaraRadera
  6. Låter fint, tänkte precis som du...en liten paus är aldrig fel:-) Ses då, ta´t lugnt nu, puss

    SvaraRadera