tisdag 3 november 2009

18 dagar....

Nu börjar jag bli riktigt jäkla trött på det här, jag känner en frustration som inte är av denna värld.... i 18 dagar har jag fått lida med denna äckliga mens...nu pratar jag inte bara lite mens, utan helt normalt mycket mens!
Har aldrig gått på minipiller förr... ska det behöva vara så här?
Inte konstigt att bokstäver flyter samman och irritationen hänger över mig hela tiden, att jag känner mig trött fast jag sovit bra... hur mycket blod klarar man mista innan man kollapsar?

12 kommentarer:

  1. Shit sluta med dom där pillrerna, låter inget vidare!!! Jag har hört (bara hört) att antingen mår man primaballerina eller så gör man inget annat än blöder...

    Nä fy kolla upp det där, så ska du ju inte gå och ha det!
    Hoppas allt är fint annars:-)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vilken sorts minipiller äter du??

    Jag äter Cerazette och dom funkar jättebra, har knappt någon mens alls..

    Låter ju inte kul med 18 dagar...Stackars dig...Hoppas det går över snart...

    Kram

    SvaraRadera
  3. J: Tina hade tydligen problem i början med, men det rättade till sig... kan ju inte tänka mig nåt annat skydd, vill ju inte vara utan, då vet vi ju hur det slutar ;-)... får väl ge det lite mer tid o se vad som händer...men trist som fan är det!

    L: Samma som du!...lyckost!...hade du inte problem i början heller?
    kram

    SvaraRadera
  4. Nej inga problem alls och jag har ändå ätit dessa pillren efter alla barnen...

    Hoppas det löser sig snart...

    Finns det ingen annan sort du kan testa??

    Kram

    SvaraRadera
  5. Jag åt Cerazette innan 2:an. Blödde inte så mycket men däremot lite flera gånger i månaden, vilket var nog så irriterande...
    Men det är tydligen vanligt att det är så i början, det kan rätta till sig efter ett litet tag.

    Ny pres.bild också ser jag. Nice! :-)

    SvaraRadera
  6. Jennie jag hade mens i 4,5 MÅNAD innan det rättade till sig i ett tag....sen va det dags igen mens i 2månader till osv. Det enda dom säger är att man måste ge det ett halvår innan det rättar till sig....men frågan är om det är värt det? Finns ju annat tex den där "ringen" du kanske ska testa den? jag förstår att dessa minipillar skyddar mot oönskad graviditete man kan ju för tusan aldrig ha sex!! ;-)
    Kram kram hoppas du slipper det snart i a f!

    SvaraRadera
  7. Lucette:Jag vet faktiskt inte om det finns nån annan sort mini-piller jag kan ta, kanske skulle ringa o kolla det!

    V: Ja, det där låter frustrerande också... vad blev det efter 2:an?

    liz: Hade du "riktig" mens i 4.5 månad menar du?? Skulle jag klara mig utan sex i 1/2 år??...å nej, nån måtta får det vara ;-)...ge det 1/2 år?...vid det laget hade jag nog inte ens haft nån karl kvar och då hade det varit meningslöst med piller ändå :-D

    kram på er

    SvaraRadera
  8. Kommentar från Liz.....Finns ju annat tex den där "ringen" du kanske ska testa den?
    Vad är det för en ring?

    SvaraRadera
  9. nej det hade jag i o f s inte. Men ändå... hade mens men vet inte riktigt hur länge sen blev det ju blödning av det hela så länge... vissa dagar trodde man det va slut, och då får man ju snabbt "på att" ;-) men sen va det dags dagen efter igen sådär höll det på :-( men det blev inte så mycket sex av det hela, särskilt inte då man jobbar natt varann vecka heller (å för vår del är det ju kvällar vi får passa på!)så trist..... men Kim finns kvar vid min sida trots det.....är väl antagligen inte bara sex han är ute efter då ;-) :-) sen skulle man sluta med piller gäller ju kondom och det tycker jag personligen är lite trist och inte så pålitligt heller. Ja vilka bekymmer vi tjejer har med detta!

    SvaraRadera
  10. Liz: Trist ändå som du säger och jag hade nog inte gärna haft sex även om man blöder lite, man känner ju sig äcklig. Får väl passa på innan man börjar jobba på kvällen så sover man (förhoppningsvis) gott :-D... Oscar hade självklart inte lämnat mig för detta heller men jag hade haft en gubbe med ett uselt humör omkring mig... och mitt humör hade nog varit av samma slag och det påverkar ju förhållandet ;-)... alla mår bra av sex, det är fakta och en nödvändighet...det tillhör de primära behoven. Kondom är hattigt och inte speciellt säkert heller anser jag, men helt klart bättre än inget.
    Kanske skulle skicka Oscar på "klippning" :-D
    puss o kram

    SvaraRadera
  11. ja jag håller absolut med dig!! Men what to do liksåm? kondom nej hade nog inte blivit mer sex av det? ;-) men du kanske har tur att det slutar snart? men våra kroppar verka fungera lika de tycker inte om en massa shit!:-) Ja, bara skicka han! Vill han och du inte ha mer barn och fortsätta ha sex som vanligt så är det de bästa alt.....tycker i a f jag! Men sen är de lite skrajsna de där tuffa karlarna, men men varför ska vi stå ut med allt då? Nä send him....men väntetiden är över 3 mån?! Vilket fall hoppas det ordnar sig till det bästa för er! Kram

    Anonym: "ringen" är en grej.....ehh shit hur ska jag förklara detta vet knappt själv :-) men den innehåller inget krims krams utan det är en snäll variant. Det är en slags ring man "stoppar upp där" och sen tror jag den ska sitta i 3v sen tar man ut den vid mens och sen stoppar man i en ny när det är över....tror jag Jennie: HJÄLP är det så?

    SvaraRadera
  12. Efter 2:an har vi haft kondom ibland och säkra perioder ibland... (Inte helt säkert som du säkert förstår) :-)

    SvaraRadera